امام جمعه اقلید:با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی که نگاه به درون کشور دارد را باید احیا کنیم، اظهار کرد: بیش از چهار سال دوندگی و پای میز مذاکره نشستن بس است.
کد خبر: ۵۸۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 17 March 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه  این شهر اظهار داشت: در قرآن آمده است که نباید دشمن را به دوستی گرفت.

وی به دشمنی بیش از 40 سال شیطان بزرگ، آمریکا، با ملت و نظام اسلامی ایران اشاره و عنوان کرد: دولت‌مردان آمریکایی در هر سخنرانی، کنفرانس و مصاحبه علیه نظام ما سخن می‌گویند، ملت ما را تروریسم و نظام را حامی تروریسم و ناقض حقوق بشر می‌خوانند، تحریم علیه ما را آغاز کرده و ادامه می‌دهد ازاین‌رو باید هوشیار بوده و دقت کنیم.

طالبی به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند «به این‌ها اعتماد نکنید، این‌ها دروغ‌گو بوده و پا بند تعهدات خود نیستند» اشاره کرد و گفت: علاوه بر موارد نام‌برده شده و با توجه به اینکه به هیچ‌یک از تعهدات خود در برجام که هنوز امضایشان خشک نشده بود، پایبند نیستند، برای مسؤولان ما باید اثبات و جاافتاده باشد که به داشته‌های خود تکیه کرده و به درون خودمان توجه کنیم.

امام جمعه اقلید به سفر ولیعهد عربستان به انگلیس اشاره و بیان کرد: با عبا و ریش و محاسن اسلام دست در دست ملکه انگلیس و نخست‌وزیرش می‌گذارند و با عنوان فرزند خادم‌الحرمین، علاوه بر جنایت‌های پیش از این، برای نابودی کودکان بی‌گناه یمنی و بحرینی، قرارداد چند صد میلیاردی خرید تسلیحات می‌بندند.

وی به جنایت‌های بسیاری که انگلیس، آمریکا و... در دنیا مرتکب می‌شوند و مجامع بین‌المللی نیز در خواب بوده و تنها تماشاچی هستند، اشاره و اظهار کرد: همین جنایتکاران ما را حامی تروریسم و عامل ناامنی منطقه و جهان می‌خوانند و با وجود تمام غارت‌ها و ستم‌ها و جنایت‌هایی که روا می‌دارند، طلبکار ما هستند ازاین‌رو مردم ما به ویژه نسل جوان باید هوشیار باشند.

امام جمعه اقلید با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی که نگاه به درون کشور دارد را باید احیا کنیم، اظهار کرد: بیش از چهار سال دوندگی و پای میز مذاکره نشستن بس است.

وی افزود: به خود بیاییم و برای مسئله بیکار، اشتغال و بها دادن به نسل جوان تحصیل‌کرده در سال آینده فکری کنیم.

خطیب جمعه اقلید با بیان اینکه جلوی ضرر از هر جا گرفته شود، سود است عنوان کرد: باید جدی وارد میدان شده و جلوی کالای قاچاق را بگیریم و فرمایشات مقام معظم رهبری را مقابل روی خود قرار داده و به آن عمل کنیم.

طالبی با تأکید بر اینکه بی‌اعتنایی به دشمن‌هایی که 40 سال ما را رصد می‌کنند بهترین شادی برای ملت و نظام اسلامی ما است، تصریح کرد: خوشحال نگه‌داشتن مردم با خندوانه و کنسرت موسیقی، امری کاذب است.

امام جمعه اقلید تأکید کرد: برای حل مشکلات مردم در زمینه بیکاری و اشتغال باید کوشید تا همه مسائل روبه‌راه شود.

خطیب جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود عنوان داشت: اعتکاف یک سنت الهی اسلامی است که ریشه در ادیان الهی داشته و دارد که خداوند متعال امر به آن داشته و اهتمام ورزیده است.

طالبی ادامه داد: امروز عموم مردم به ویژه نسل جوان ما تلاش می‌کنند تا این سنت الهی و نبوی را احیا کنند و برای خودسازی و توشه برگرفتن، خود را به مساجد مورد اعتکاف می‌رسانند.

امام جمعه اقلید همراهی و همگامی مردم در اجرای هرچه باشکوه‌تر آیین اعتکاف را خواستار شد.

وی در پایان به آغاز سال نو که مصادف با شهادت امام هادی (ع) است اشاره و با تأکید بر رعایت ادب نسبت به ساحت مقدس ایشان، تلاش و همت رئیس دولت و همکارانش در راستای امیدوار کردن مردم نسبت به آینده و اینکه فرزندانشان صاحب شغل و زندگی می‌شوند را خواستار شد.

طالبی همچنین با اشاره به اینکه بخش بزرگی از مشکلات مردم و تحصیل‌کرده‌های اقلید با راه‌اندازی فولاد و صنعت حل می‌شود، بر مساعدت دولت در این زمینه تأکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار