رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا
آستارا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: سه هزار متر مربع از سطح اراضی پناهگاه حیات وحش شهرستان آستارا در منطقه رحیم محله لوندویل طعمه حریق شد.
کد خبر: ۵۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹ 06 July 2015
شهروز قلی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر اظهار کرد: عصر روز شنبه آتش سوزی در پناهگاه حیات وحش آستارا در منطقه رحیم محله لوندویل به وقوع پیوست که پس از دو ساعت تلاش و جلوگیری از رسیدن آتش به مناطق حساس جنگلی توسط مامورين یگان حفاظت محیط زیست آستارا و آتش نشانی شهر لوندویل مهار شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در این آتش‌سوزی سه هزار متر مربع از پوشش درختچه ‌انارستان و بوته‌زارها و تمشک‌زارهای پناهگاه حیات وحش آستارا در آتش سوخت، افزود: پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا با توجه به گردشگر پذیر بودن این منطقه و نیز قرار گرفتن در مجاورت روستاهای بخش لوندویل همواره مورد تهدید زیست محیطی از جمله آتش سوزی است.

قلی‌نژاد با اشاره به آتش‌سوزی‌های مکرر و ۶۰ مرحله‌ای در پناهگاه حیات وحش آستارا در سال گذشته، گفت: اداره حفاظت محیط زیست آستارا از امکانات ویژه مقابله با آتش سوزی در این پناهگاه حیات وحش بزرگ محروم بوده و ضروری است که در این مورد از تجهیزات لازم برخوردار شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا خواستار سرعت بخشی مسئولان ذیربط در تحویل یک دستگاه خودروی آتش نشانی از محل اعتبارات ستاد بحران استان گیلان به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا شد و اظهار کرد: با توجه به اهمیت پناهگاه حیات وحش شهرستان آستارا درخواست تجهیزات انفرادی اطفای حریق از سازمان حفاظت محیط زیست انجام شده که در حال پیگیری است.

وی از نصب علائم هشدار و پیام دهنده حریق در ۱۰ نقطه بحرانی پناهگاه حیات وحش آستارا خبر داد و گفت: از شهروندان و مسافرین درخواست می شود تا از هر گونه ایجاد حریق در حاشیه و داخل پناهگاه حیات وحش خودداری کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی و آتش‌سوزی موارد را به یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا اطلاع دهند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار