معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی قم گفت: بیش از ۷ هزار نفر از اماکن تاریخی شهر قم بازدید کرده که البته بازدیدکنندگان بیش از این تعداد بوده و این آمار تنها برای مکان‌های که بلیت‌فروشی داشته‌اند ثبت‌ شده است.
کد خبر: ۵۸۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۴ 26 March 2018

به گزارش تابناک قم، سید مجتبی فرهادی از آغاز تور قم‌گردی در شهر قم خبر داد و اظهار داشت: این تور با همکاری اداره کل میراث فرهنگی قم و سازمان فرهنگی –ورزشی شهرداری در سطح شهر قم در حال برگزاری است.

وی افزود: این تور در تعطیلات نوروز و تا پایان روز 13 فروردین به‌صورت گردش نیمروزی برگزار شده و مسافران و همشهریان می‌توانند از اماکن مذهبی و تاریخی بازدید کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی قم خاطرنشان کرد: استان قم دارای جاذبه‌های توریستی است که بیش از نیمی از آن در کشور منحصربه‌فرد بوده و باید در جهت معرفی آن به گردشگران برای افزایش ماندگاری مسافر در استان قم تلاش کنیم.

وی قم را دارای تاریخی 7 هزار ساله دانست و تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم این تور گردشگری را در تمام سال مدیریت کرده و در سطح شهر اجرا کنیم.

فرهادی اماکن مذهبی استان را نیز برای مقاصد گردشگری مناسب و دارای جاذبه کافی دانست و گفت: معماری اماکن مذهبی استان قم مانند حرم کریم اهل‌بیت(س) خود می‌تواند مقصد گردشگری با ویژگی‌های خاص بوده که برای آگاهی از اطلاعات آن نیازمند صرف ساعت‌ها وقت در این مکان است.

وی بعضی از اماکن تاریخی استان قم را نام برد و بیان کرد: کاروانسرای دیر گچین، گنبد نمکی، مقابر سبز، خانه زند و یزدان پناه، خانه ملاصدرا از جمله مکان‌هایی است که مسافران نوروزی می‌توانند از آن بازدید داشته باشند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی قم گفت: برای آشنایی مسافرانی که به قم سفر می‌کنند در 10 ایستگاه در مبادی شهر سی‌دی‌هایی به نام اقلیم بهشت به همراه بروشور و کتابچه به مسافران داده می‌شود تا بتوانند از این اماکن دیدن کنند.

وی تعداد بازدیدکنندگان را از اماکن تاریخی قم بیش از 7 هزار نفر اعلام کرد و افزود: آمار بازدیدکنندگان بیش از این تعداد بوده و این آمار تنها برای مکان‌های که بلیت‌فروشی داشته‌اند ثبت‌ شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار