کد خبر: ۵۸۳۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۵ 27 March 2018

مدیر جهادکشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: برداشت محصول باقلا از سطح 300 هکتار زمین های زیر کشت این شهرستان آغاز شد.

حسن شاه ولی بر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از هر هکتار زمین زیر کشت 2 تن باقلا در ایرانشهر برداشت می شود، پیش بینی کرد؛ تا پایان فصل برداشت بیش از 600 تن باقلا برداشت و روانه بازارهای داخل و خارج از استان شود.
وی افزود: رقم باقلای کشت شده در این شهرستان از نوع محلی است که با توجه به طعم و مزه مناسب آن بیشتر بصورت تازه خوری مصرف و مازاد آن نیز خشک و به بازار عرضه می شود.
شاه ولی بر گفت: بیش از 400 نفر در کار کاشت داشت و برداشت باقلا در سطح شهرستان ایرانشهر مشغول بکار هستند. 
مدیر جهادکشاورزی ایرانشهر گفت: باقلا یکی از منابع عالی فیبر و پروتئین به حساب می‌آید و مصرف آن همراه با برنج، تمامی پروتئین‌ها و ‌اسیدهای آمینه ضروری بدن را تامین می‌کند. 
وی افزود: کلسیم و پتاسیم موجود در باقلا از بروز پوکی استخوان جلوگیری کرده و به کنترل فشارخون بالا کمک می‌کند. 
شاه ولی بر ادامه داد: این دانه گیاهی همچنین سرشار از آهن، فسفر، مس، منگنز، منیزیم، ویتامین C، ویتامین A، ویتامین K، ویتامین B و اسیدفولیک است بنابراین برای رفع کم‌خونی هم مفید است البته به شرطی که نسبت به آن حساسیت نداشته باشید. 
وی افزود: باقلای تازه طبع سرد و‌ تر و باقلای خشک طبع سرد و خشک دارد. گل آن نیز طبع گرم دارد. ارزش غذایی باقلای خشک شده نیز بیشتر از باقلای تازه است اما ویتامین C باقلای تازه بیشتر است.
ایرانشهر از توابع استان سیستان و بلوچستان در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار