فرمانده انتظامی استان البرز فاش کرد
نظر به شناسایی 25 نفر از شکات و اعلام شکایت و معرفی به مراجع قضایی، پلیس آگاهی استان البرز از شهروندان خواست چنان چه با این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند جهت تنظیم شکایت به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس واقع در میدان طالقانی کرج مراجعه کنند.
کد خبر: ۵۸۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶ 06 July 2015
فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری اعضای باند 6 نفره جاعلان چک‌های تضمینی که اقدام به کلاهبرداری میلیونی از صاحبان مشاغل کرده بودند، خبر داد.
سردار علی کامرانی‌صالح گفت: در اردیبهشت‌ماه سال جاری در پی ظنین شدن ماموران پلیس آگاهی استان البرز به سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو پارس بلافاصله دستور توقف خودرو به منظور شناسایی هویت سرنشینان آن صادر شد.
وی افزود: در بررسی مدارک سه سرنشین خودرو مشخص شد که افراد مذکور فاقد هرگونه کارت شناسایی معتبر بوده و علاوه بر آن چند فقره چک جعلی از متهمان کشف شد.
کامرانی‌صالح ادامه داد: مدتی قبل از این ماجرا در پی دستگیری تعدادی از صاحبان مشاغل مختلف به اتهام ارائه چک‌های جعلی به بانک و اظهار بی‌اطلاعی از جعلی بودن چک توسط آنها موضوع برای ماموران محرز شد که بین چک‌های جعلی ارائه شده به شعب بانک‌ها از سوی صاحبان مشاغل و چک‌های جعلی موجود در نزد متهمان دستگیر شده ارتباطی وجود دارد.
فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: متهمان که در زمان دستگیری با نام‌های جعلی خود را معرفی کرده بودند، پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌های تکمیلی ماموران هویت واقعی آنها به نام‌های «م ـ م» ، «ع ـ ش»، «م ـ پ» شناسایی و مشخص شد که افراد مذکور با استفاده از چک‌های تضمینی جعلی اقدام به خرید انواع و اقسام لوازم از جمله لوازم منزل، سفارش و خرید مواد خوراکی و خودرو می‌کنند.
وی در خصوص شیوه و شگرد متهمان بیان کرد: اعضای این باند با رصد صفحات تبلیغاتی جراید و همچنین پشت نویسی خودروهای فروشی، طعمه‌های خود را شناسایی کرده و خود را به عنوان خریداران پولداری که نیاز به خودرو دارند معرفی و در خارج از وقت اداری به محل سکونت طعمه‌های خود مراجعه و با شگردهای خاص و جلب اعتماد طرف مقابل، با تنظیم یک قرارداد دست‌نویس خودرو را از صاحب آن خریداری و در قبال آن یک فقره چک تضمینی جعلی که از قبل مبلغ آن تعیین شده بود به مالباختگان ارائه می‌دادند.
وی افزود: در ادامه خودرو خریداری شده از سوی متهمان به نمایشگاه‌های اتومبیل انتقال داده شده و با قیمت‌های بسیار نازل به صورت نقدی به فروش می‌رسید و از سویی دیگر هنگامی که مالباختگان جهت نقد شدن چک‌ها به بانک مراجعه می‌کردند به اتهام ارایه چک جعلی شناسایی و دستگیر شده و امکان تنظیم فوری شکایت توسط آنها میسر نمی‌شد.
فرمانده انتظامی استان البرز همچنین از این شیوه کلاهبرداری نسبت به صنف شیرینی فروشان و طباخان خبر داد و گفت: متهمان با پیشنهاد سفارش غذا در تعداد بالا به فروشندگان مراجعه و در قبال ارائه یک فقره چک تضمینی بیشتر از قیمت خرید مابقی مبلغ چک را نقداً از مالباخته طلب می‌کردند و با این شیوه ضمن مبادله چک‌های تضمینی در قبال سفارش مواد غذایی و دریافت مبالغی وجه نقد مابه‌التفاوت این معامله، سفارش تعداد زیادی مواد غذایی که روی دست فروشنده می‌ماند و تبعات قضایی وصول چک‌های جعلی از بانک خسارات هنگفتی را به صاحبان مشاغل مذکور وارد می‌کردند.
کامرانی صالح تصریح کرد: با توجه به اعتراف متهمان به صدها میلیون فقره کلاهبرداری با شیوه صدور چک‌های تضمینی با همکاری سه نفر دیگر ، با توجه به اهمیت موضوع دستگیری سایر اعضای باند در دستور کار ماموران ویژه اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
به گفته وی در بازرسی از منزل سردسته باند به نام «م ـ م» تعداد زیادی اسناد و مدارک جعلی و لوازم تهیه مدارک و مهرهای جعلی کشف شد و طبق اعترافات این فرد تعداد دیگری از مدارک و ابزار جعل با همدستی همسر متهم و دو نفر دیگر از اعضای باند به نامهای «ف ـ ع» و «م ـ م» به محل دیگری منتقل شده است.
کامرانی صالح افزود: در نهایت با هماهنگی مقام قضایی در اوایل تیرماه سال جاری سه نفر متهم دیگر که در امر کلاهبرداری و جعل از صاحبان مشاغل گوناگون دست داشتند و علاوه بر آن یکی از متهمان پرونده به نام «ف ـ ع» به جرم حک سایت یکی از شرکت‌های مخابراتی به مدت چند سال تحت تعقیب مراجع قضایی بود طی چندین عملیات جداگانه پلیسی دستگیر و جهت تکمیل پرونده به پلیس آگاهی استان البرز منتقل و از آنجا با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.
گفتنی است: نظر به شناسایی 25 نفر از شکات و اعلام شکایت و معرفی به مراجع قضایی، پلیس آگاهی استان البرز از شهروندان خواست چنان چه با این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند جهت تنظیم شکایت به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس واقع در میدان طالقانی کرج مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار