کد خبر: ۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۵ 18 February 2015
عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی گفت: دانشگاه به وسیله تعامل با  دادرسان و دادگستری تجربیات خود را توأم با علم ارائه می‌دهد و کمبودهای نیروهای انسانی قوه قضائیه را تا حدودی برطرف می‌نماید.
به گزارش ایسنا غفور خوئینی، عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی در همایش ملی «شناسایی قوانین و مقررات زمینه ساز و تسهیل کننده جرایم و اختلافات حقوقی»  که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، گفت: برگزاری چنین همایش‌هایی با نگاه نواندیشانه به ساحت علم حقوق به عنوان یکی از رشته‌های بسیار تأثیر گذار در میان رشته‌های علوم انسانی، از حیث محتوا، رویکرد و روش بسیار موثر است.
وی افزود: تأثیرات علم حقوق هم در عنصر تجربی و هم در عنصر عقلی مشهود است، در عنصر تجربی سازنده آن متغیرات اجتماعی و ابعاد ثابت انسانی است که بعضی در ابعاد ثابت حقوق تأثیرگذار هستند و بعضی تأثیرگذار در شیوه‌هایی که نو و متغیر هستند.
دبیر علمی این همایش خاطرنشان کرد: در این همایش‌ها شرایط اندیشیدن و گفت وگو مهیا می‌شود؛ چنانکه گفت وگو کردن بسط دانایی را در جامعه شکل می‌بخشد و بدون گفت وگو، دانایی هیچگاه توسعه پیدا نخواهد کرد.
وی تصریح کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی موجب تعامل دانشجویان و پژوهشگران با دادورزان خواهد شد و این تعامل موجب می‌شود که راه‌های نویی بر اذهان بشری  راه یابد و رشد علم حقوق در بستر چنین اندیشه‌هایی شکل می‌گیرد.
خوئینی ادامه داد: تفکر و تأمل دانشجویان ضمن این‌که افضل عبادات است، منجر می‌شود که ایشان از ساحت منابع معتبر و اصیل راهی نو و اندیشه‌ای جدید را بیان کنند و همچنین اندیشه‌ورزی در ساحت علم، معنویت درونی انسان را توسعه می‌دهد؛چراکه دانایی با فرهنگ زاده شده و با معنویت همزاد است و این امر در پیشگیری از وقوع جرم موثراست.
به گزارش ایسنا وی یادآور شد: دانشگاه به وسیله تعامل با  دادرسان و دادگستری تجربیات خود را توأم با علم ارائه می‌دهد و کمبودهای نیروهای انسانی قوه قضائیه را تا حدودی برطرف می‌نماید. 
 خوئینی در پایان گفت: زمینه شکل گیری دبیرخانه دائمی برای تعامل بیش از بیش دادگستری و دانشگاهیان وجود دارد و با شکل‌گیری این دبیرخانه می‌توان وظایف خود را به درستی انجام داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار