کد خبر: ۵۸۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰ 06 July 2015
 مدیرکل امور مالیاتی استان البرز با بیان اینکه درآمدهای حاصله مالیاتی سه ماهه نخست سال جاری در استان البرز نسبت به مدت مشابه ۶۲ درصد رشد داشته است، گفت: در این مدت بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال درآمد مالیاتی وصول شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، مجتبی تقوی در نشست خبری با خبرنگاران که پیش از ظهر امروز در محل این اداره کل پیرامون هفته فرهنگ مالیاتی برگزار شد، اظهار داشت: هفته فرهنگ مالیاتی از 16 تیر آغاز و تا 22 این ماه ادامه دارد.
وی با بیان اینکه مطبوعات نقش مهمی در راستای ارتقا فرهنگ مالیاتی دارند، افزود: در هفته فرهنگ مالیاتی تبلیغات و اطلاع‌رسانی گسترده‌ای را در سطح استان البرز داریم.
مدیرکل امور مالیاتی البرز با بیان اینکه اظهارنامه‌های مالیاتی امسال به صورت 100درصد الکترونیکی از طریق خوداظهاری دریافت می‌شود، افزود: روش خوداظهاری بهترین روش در سراسر جهان شناخته شده است.
وی با اشاره به اینکه روش خوداظهاری مزایایی نظیر افزایش رضایت‌مندی مردم، کاهش هزینه وصول مالیات، عدم مراجعه به سیستم مالیاتی و تسریع در پرداخت مالیات را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: امسال در اجرای تبصره 5 ماده قانون‌ مالیات‌های مستقیم با کلیه اتحادیه‌ها در سطح کرج توافق می‌کنیم.
تقوی با تاکید بر اینکه در اجرای این توافق 40 درصد مالیات به صورت نقدی و 60درصد دیگر به صورت اقساط در 6 قسط ماهانه از افراد دریافت می‌شود، تصریح کرد: مودیان می‌توانند از طریق دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر خدمات پستی و محل کسب خود اظهارنامه‌های مالیاتی را ارسال کنند.
تقوی با اشاره به اینکه برای اطلاع‌رسانی از راه‌های مختلف همکاری خوبی با اداره‌کل پست استان البرز داریم، اظهار داشت: بیش از 140 هزار اطلاعیه آماده شده تا از طریق پست به تمام واحدهای شغلی در سراسر استان ابلاغ شود.
مدیرکل امور مالیاتی البرز با بیان اینکه دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر پست در سراسر استان آماده دریافت اظهارنامه‌های مالیاتی هستند، تصریح کرد: مردم را تشویق می‌کنیم تا اظهارنامه‌های مالیاتی را با امضای الکترونیکی ارائه دهند چرا که این امر از مزایای مختلفی  نظیر دسترسی الکترونیکی به پرونده فرد برخوردار است.
وی اظهار داشت: از 247 مرکز پیشخوان دولت فعال در سطح استان البرز 15 مرکز با هماهنگی دفاتر اسناد رسمی اظهارنامه‌های مالیاتی با امضای الکترونیکی را دریافت می‌کنند.
وی عنوان کرد: درآمدهای حاصله مالیاتی سه ماهه نخست سال جاری در استان البرز نسبت به مدت مشابه 62 درصد رشد داشته که موفقیت مهمی برای استان محسوب می‌شود در این مدت بیش از 2 هزار و 200 میلیارد ریال درآمد مالیاتی وصول شده است.
تقوی با اشاره به اینکه سال گذشته استان البرز جزء 10 استان برتر کشور در تامین درآمدهای مالیاتی شناخته شده است، گفت: در سال 93 درآمدهای مالیاتی استان 10 هزار و 400 میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال 92 با 53 درصد رشد رو‌به‌رو بوده است.
ابر طرح جامع مالیاتی در البرز اجرا می‌شود
مدیرکل امور مالیاتی البرز با تاکید بر اینکه از اولویت‌های برنامه‌های اداره‌کل مالیاتی استان اجرای ابر طرح جامع مالیاتی است، اظهار داشت: استان البرز در منطقه 3 کشور به همراه استان تهران، قزوین و گیلان قرار دارد.
وی با بیان اینکه 4 موج طرح مالیاتی در کشور وجود دارد که البرز در موج سوم این طرح ملی قرار گرفته است، افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف طرح جامع مالیاتی افزایش رضایت مردم، کاهش هزینه وصول مالیات، گسترش پایه‌های مالیات، تبدیل سیستم سنتی به سیستم مدرن مالیات‌ستانی، تامین درآمدهای پاک مالیاتی و قطع وابستگی دولت به درآمدهای نفتی است.
وی با اشاره به اینکه از الزامات طرح جامع مالیاتی اظهارنامه‌های مالیاتی الکترونیکی و احیای کد اقتصادی است، بیان کرد: در مورد کد اقتصادی هر فردی باید با یک کلید شناسایی شود که این کلید کد اقتصادی است.
وی با اشاره به اینکه کد اقتصادی شماره منحصر به فردی است که برای هر فعال اقتصادی در نظر گرفته می‌شود، خاطرشنان کرد: کلیه خرید، فروش و خدمات مودیان از این طریق رصد می‌شود به همین سبب کد اقتصادی سبب شناسایی در معاملات، شفاف‌سازی معاملات و تسریع در وصول مالیات می‌شود.
تقوی افزود: در این زمینه راستی آزمایی پیش ثبت‌نام کد اقتصادی استان البرز در اولویت برنامه‌ها و طرح جامع مالیاتی قرار گرفته است.
معافیت‌های مالیاتی برای واحدهای تولیدی و صنعتی البرز
مدیرکل امور مالیاتی البرز با تاکید بر اینکه برای کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی معافیت‌های مهمی را برای این بخش‌ها در نظر گرفتیم، اظهار داشت: ماده 132، 138 و 141 قانون مالیات‌های مستقیم سبب می‌شود تولید افزایش، نرخ بیکاری کاهش و رونق اقتصادی محقق شود.
وی با اشاره به اینکه ترکیب درآمدهای مالیاتی استان به صورت 50 درصد مالیات مستقیم و 50 درصد مالیات بر ارزش افزوده است، گفت: قبل از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده که قانون تجمیع عوارض بود، سهم مالیات غیر مستقیم تجمیع عوارض 25 درصد بود.
وی بیان کرد: با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به تدریج در سال‌های گذشته این مهم به 50 درصد ارتقا پیدا کرد به همین سبب سهم مالیات بر واحدهای تولیدی که حدود 50 درصد بود به تدریج به زیر 25 درصد کاهش یافت.
تقوی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده یک مالیات مدرن با پایه گسترده مالیاتی است که  بیش از 140 کشور جهان آن را اجرا می‌کنند، عنوان کرد: میانگین نرخ مالیات بر ارزش افزوده در کشورهای آسیایی 12 درصد، کشورهای پیشرفته 17 درصد و در ایران در سال 93 بالغ بر 9 درصد بوده است.
مدیرکل امور مالیاتی البرز با تاکید بر اینکه از این میزان یک درصد سهم بهداشت، درمان وسلامت است، یادآور شد: در سال 93 با توجه به درصد مبلغی که مربوط به بهداشت و ارتقای سلامت شهروندان بود بیش از 600 میلیارد ریال  بری بهبود، توسعه و تجهیز مراکز درمانی و بیمارستان‌ها دریافت و به وزارت بهداشت ارائه شده است.
وی یادآور شد: این عوارض افزوده یک درآمد پایدار برای کلیه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است که آبادانی شهر، بخش و روستاهای استان را به همراه دارد.
وی با اشاره به اینکه نقش مالیات در تعدیل ثروت، شفافیت اقتصادی، توزیع مجدد درآمد مالیاتی از طریق سیکل بودجه و توزیع آن بین افراد کم‌درآمد و ضعیف جامعه بسیار مهم است، بیان کرد: 20 درصد جمعیت کشور 80 درصد ثروت جامعه را دارا هستند.
تقوی با تاکید بر اینکه مالیات نقش تعیین کننده در کاهش فاصله طبقاتی دارد، گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌‌های اداره‌کل امور مالیاتی استان البرز رضایت‌مندی ارباب رجوعان است به همین سبب تلاش ما انجام وظایف قانونی و رضایت حداکثری مردم است.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف طرح جامع مالیاتی عدالت مالیاتی است، خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از 14 هزار اظهارنامه مالیاتی در استان دریافت شده است.
مدیرکل امور مالیاتی البرز با اشاره به اینکه مهم‌ترین علل فرار مالیاتی عدم گسترش فرهنگ مالیاتی است، اظهار داشت: رسانه‌ها نقش موثری در این مهم ایفا می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه عده‌ خاصی از مشاغل مکلف شدند تا صندوق فروش را در محل کسب خود داشته باشند، گفت: اگر افراد مکلف به راه‌اندازی  صندوق باشند ولی نسبت به انجام آن اهتمام نداشته باشند از معافیت مالیاتی پایه به مبلغ 120 میلیون ریال برخودار نمی‌شوند.
البرز پایلوت واحدیابی در کشور می‌شود
تقوی با تاکید بر اینکه به احتمال قوی استان البرز پایلوت واحدیابی در سراسر کشور می‌شود، یادآور شد: این همکاری در سطح استان بین اداره‌کل امور مالیاتی، پست و شهرداری واقع می‌شود.
مدیرکل امور مالیاتی البرز خاطرنشان کرد: در این طرح بسیاری از واحدهای مالیاتی که اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه نمی‌کنند شناسایی می‌شوند و به طور قطع درآمد مالیاتی استان افزایش پیدا می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار