مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام از استقبال گردشگران و مسافران نوروزی از صنایع دستی استان خبر داد.
کد خبر: ۵۸۴۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 31 March 2018

 به گزارش تابناک ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار داشت: صنایع دستی استان ایلام، به عنوان میراث هزار ساله تمدن این خطه از جمله پتانسیل های مهمی است که می تواند سهم مهمی در سوغات استان داشته باشد. 

وی تصریح کرد: از مهمترین صنایع دستی استان ایلام که به دست هنرمندانه زنان و دختران ایلامی مخصوصا در نواحی ایلام و دیگر شهرستانها بافت  می شود فرش کرک و ابریشم و گلیم منحصر به فرد گل برجسته است که نقش و نگارهای آن از طبیعت و تاریخ و فرهنگ این منطقه الهام گرفته است.

شنبه‌زاده افزود: استان ایلام مانند دیگر مناطق ایران دارای سوغات محلی خاص خود است که مهمترین آن ها سقز محلی (صمغ درخت بنه)، شیرینی بژی برساق، نان خرمایی، حلوای کله کنجی و روغن حیوانی و ... است.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایلام تصریح کرد: استان ایلام سوغات و صنایع دستی بی نظیری دارد، گلیم نقش برجسته، نمد ،معرق، جاجیم و چیت از صنایع دستی معروف است که قابلیت صادر به خارج کشور و خارج از استان دارد.

گلیم نقش برجسته مهمترین صنعت صنایع دستی استان ایلام به شمار می رود که از نقش و کیفیت بالایی برخوردار است و مسافران و گردشگران می توانند از آن به عنوان سوغات استان خریداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار