مدیر گروه سلامت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:
مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از پایان «طرح سلامت نوروزی» در حوزه فعالیت این دانشکده خبر داد.
کد خبر: ۵۸۷۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵ 07 April 2018

جعفر ربیحاوی گفت: در این طرح که از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه امسال در ساعات اداری، غیراداری و ایام تعطیل ادامه داشت،۱۰ اکیپ یک، دو و سه نفره نسبت به کنترل و پایش بهداشتی مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی و اماکن عمومی منطقه جنوب غرب خوزستان اقدام کردند.

وی افزود: با حضور ۵۵ کارشناس در طول مدت اجرای طرح سلامت نوروزی کار نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی و اماکن عمومی با اولویت مراکز حساس تشدید شد.

وی با اشاره به اینکه در طول مدت اجرای طرح سلامت نوروزی بیش از پنج هزار و ۲۰۰ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفت، اظهار کرد: در این مدت ۱۶۰ اخطار بهداشتی صادر، ۱۴ واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۶ واحد دیگر نیز پلمپ شد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: بیش از هفت هزار و ۸۰۰ مورد کلرسنجی و ۷۰۰ نمونه میکروبی از آب موجود در شبکه توزیع مورد پایش و آزمایش قرار گرفت.

ربیحاوی استفاده از دستگاههای پرتابل کنترل و پایش موادغذایی در تمامی اکیپ‌های نظارتی را یادآور شد و گفت: در مدت اجرای طرح سلامت نوروزی، یک هزار و ۸۰۰ نمونه برداری شامل کنترل کیفی روغنهای مصرفی، مصرف جوش شیرین در نان، میزان نمک، دمای موادغذایی، میزان آلودگی سطوح از جمله وسایل و ابزار کار و دستهای کارگران انجام شد و بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیرقابل مصرف به همت کارشناسان بهداشت محیط این گروه کشف و معدوم شد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار