رییس مجمع نمایندگان گیلان:
خبرگزاری تسنیم: رییس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی گفت: بی تدبیری ،کم توجهی و عدم مدیریت صحیح در زمینه آب‌رسانی، یکی از دلایل مشکل تأمین آب کشاورزی در‌ گیلان است.
کد خبر: ۵۸۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲ 07 July 2015
محمد حسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در آستانه اشرفیه، با اشاره به مشکلات کم آبی کشاورزان اظهار داشت: عدم لاینینگ و قدیمی بودن نهرها سبب هدر رفت منابع آبی شده است.
وی گفت: در زمینه عمران و شاخص‌های توسعه در سال 93 و 94 در حوزه آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر به شاخص‌های خوبی دست پیدا کردیم، بیان کرد: در زمینه آب‌رسانی به روستاها، یک پروژه BOT برای نخستین بار در کشور به منظور استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی انجام شد.
قربانی با تاکید بر اینکه تا پایان سال 94 تمام روستاهای آستانه از نعمت آب برخوردار می‌شوند افزود: در زمینه گازرسانی به توفیقات چشمگیری دست پیدا کردیم و 35 روستای باقی مانده، فاقد گاز یا در شرف افتتاح یا در حال گازرسانی هستند.
نماینده مردم آستانه و کیاشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افتتاح مخزن 3000 متر مکعبی و کلنگ زنی مخزن 10 هزار متر مکعبی گفت: گرفتن مجوز و کلنگ‌زنی ساختمان تأمین اجتماعی آستانه اشرفیه و شروع به کار ساختمان تأمین اجتماعی در بندرکیاشهر از دیگر برنامه‌های ما در شهرستان است.
وی با اشاره به شروع به کار پرو‍ژه عمرانی پل‌رود به آستانه با 13 میلیارد تومان اعتبار گفت: با توجه به اینکه ما از مناطق پایین دست آبخور سفیدرود هستیم و از پمپاژ و کانال‌های قدیمی استفاده می‌کنیم در حوزه آب کشاورزی مشکل وجود داریم.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان اعلام کرد: عدم لاینینگ و قدیمی بودن انهار باعث هدر رفت 30 درصد از منابع آب ما می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار