مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان از ثبت ۱۷ وقف جدید در این استان خبرداد و گفت: با ثبت این وقف های جدید، شمار موقوفات هرمزگان به ۵۵۰ مورد افزایش یافت.
کد خبر: ۵۸۸۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷ 09 April 2018

به گزارش تابناک : حجت الاسلام و المسلمین محمدطاهر گرایلی در گفتگویی خبری اظهار کرد: ارزش وقف های جدید بیش از 7 میلیارد ریال است.

 

وی به نیات واقفین در ایجاد وقف های جدید اشاره کرد و افزود: این وقف ها شامل مغازه و زمین در شهرستان‌های بندرعباس، رودان، میناب و بخش فین است.

 

حجت الاسلام و المسلمین گرایلی به تشریح تاریخچه وقف در اسلام پرداخت و گفت: وقف يکی از سنت های نيکو است که از صدر اسلام تا کنون در بين مردم رواج داشته و باعث پراکندگی ثروت و توزيع عدالت بين همه افراد جامعه می شود.

 

وی یادآور شد: وقف در سيره پيامبر(ص)‌ نيز وجود داشته است که از آن جمله می توان به وقف زمينی برای ابن السبيل و یا وقف نخلستاني به نام «بويره» در قبا که از زمين های يهوديان بنی النضير محسوب مي شد، برای فقيران و بينوايان اشاره کرد.

 

گرایلی عنوان کرد: در قالب کشورهای اسلامی یکی از منابع مالی که حاکمان در رفع ناهنجاری های اجتماعی به ویژه حوزه فرهنگی از آن استفاده می کردند، درآمد حاصل از موقوفات بوده است.

 

وی با بیان اینکه سنت حسنه وقف می‌تواند در همه اعصار و شرایط به جامعه و معیشت مردم کمک کند، تصریح کرد: اگر مردم نسبت به احکام وقف آشنایی و اشراف داشته باشند قطعا کمتر دچار مشکل خواهند شد و در واقع موقوفات متعلق به سازمان اوقاف نیست بلکه متعلق به مردم است و تنها اداره اوقاف متولی وقف است. 

 

 

منبع : شبستان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار