در اعتراض به قانون مالیات بر ارزش افزوده‌؛
تابناک: نماینده تولیدکنندگان سنگ استان اصفهان گفت: در جلسه عمومی تولیدگان سنگ شهرک‌های صنعتی اصفهان در زمینه تعطیلی کارخانجات سنگ استان با هدف اعتراض به قانون مالیات ارزش افزوده و عدم رفع مشکلات این حوزه تصمیم‌‎گیری شد.
کد خبر: ۵۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵ 08 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، علی مختاری عصر امروز در جلسه عمومی تولیدکنندگان صنایع سنگ استان اصفهان اظهار داشت: در یک‌سال گذشته پیگیری‌های نمایندگان صنعت سنگ استان اصفهان برای رفع مشکلات مالیات برای هیچ اثری نداشته و نتوانستیم این مشکل را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه رفع مشکل مالیات برارزش افزوده بخش سنگ نیاز به همدلی و وحدت تولیدگنندگان سنگ استان و کشور دارد، گفت: امروز دولت و مسئولان شرایطی را برای تولید کنندگان سنگ فراهم کرده‌اند که کارخانجات سنگ مجبور به کاهش نیرو اخراج کارگران و کاهش تولید خود هستند.

نماینده تولیدکنندگان سنگ استان اصفهان با بیان اینکه بخش تولید سنگ در تولید، صنعت و اشتغال‌زائی و صادرات کشور نقش مهمی دارد، تصریح کرد: امروز با تعطیلی کارخانجات سنگ بخش عمده‌ای کارگران این صنایع با خطر بی‌کاری روبه‌رو هستند.

مختاری با بیان اینکه در سال‌های گذشته تولیدکنندگان سنگ ‌بارها مورد کم‌لطفی و بی‌مهری مسئولان اقتصادی امور مالیاتی کشور قرار گرفته‌اند، افزود: اگر مسئولان از تولید کنندگان حمایت نکنند چگونه انتظار دارند بخش تولید کشور پویا وفعال باشد .

وی با تاکید براینکه صادرات این بخش قابل توجه‌ای ارز وارد کشور می‌کند، گفت: با وجود مشکلات و موانع موجود تولیدکنندگان سنگ برای صادارات محصولات خود با مشکلات متعددی روبرو هستند .

رئیس انجمن صنفی سنگبری‌های رضوانشهر اصفهان افزود: در شرایط کنونی از مجموع 2 هزار واحد سنگبری 400 واحد در آستانه تعطیلی قرار دارند و در ماه‌های گذشته تعطیل شده‌اند، متولیان امور مالیاتی و قانون‌گذار هیچ‌گونه توجه‌ای به عوارض و مشکلات قانون مالیات وارزش افزوده ندارند.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از تولید کنندگان سنگ مالیات ارزش افزوده از مشتریان خود دریافت نمی‌کنند، تصریح کرد: با وجود تورم و مشکلات اقتصادی مسئولان هیچ‌گونه توجه‌ای وحمایتی برای رفع مشکلات مالیات ارزش افزوده نکردند.

مختاری با بیان اینکه در 2 سال گذشته شاهد هیچ گونه همکاری از طرف مسئولان امور مالیاتی در مورد رفع مشکلات مالیات برارزش افزوده نبودیم، گفت: افزایش بی‌رویه برق مصرفی، افزایش بی‌رویه هزینه‌های تولید و رکود بی‌سابقه در بازار فروش سبب شد تا تولید کنندگان سنگ در مجمع عمومی راهکاری تعطیلی واحدهای تولید سنگ را پیدا نکنند.

وی با تاکید براینکه از مسئولان انتظار داریم در روزهای آینده برای رفع مشکلات این بخش وارد عمل شوند، خاطرنشان کرد: این تصمیم توسط تولید کنندگان گرفته شده و به دور از هرگونه انگیزه سیاسی و جناحی اجرا می‌شود.

رئیس انجمن صنفی سنگبری‌های رضوان شهر خطاب مسئولان دولت و مجلس گفت: قانون مالیات برارزش افزوده بدون انجام امور کارشناسی برخلاف شرایط بخش تولید سنگ مصوب شده و اجرای آن نتیجه‌ای به جزء تعطیلی و بیکاری کارگران تولید سنگ را به همراه ندارد.

به گزارش تسنیم؛ در این جلسه 3 ساعته پس از بحث و تبادل نظر توسط نمایندگان تولید کننده صنعت سنگ استان از جمله شهرک‌های صنعتی محمودآباد، دولت‌آباد، حسین‌آباد، نجف‌آباد، رضوان‌شهر و نمایندگان تولیدکننده سنگ استان‌های قم و تهران مقرر شد از تاریخ 23 تیرماه به صورت هم‌زمان کارخانجات سنگ به اعتراض تعطیل شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار