از سوی جامعه بسیج پزشکی صورت گرفت
تابناک: مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی فریدن گفت: طرح مشاوره و سلامت شهرستان ویژه شب‌های قدر در شهر داران در حال اجرا است.
کد خبر: ۵۹۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹ 09 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، غلام‌عباس خزایی با بیان جزئیات این طرح، اظهار کرد: طرح سلامت که از سوی بسیج جامعه پزشکی صورت می‌گیرد اکیپی 8 نفره متشکل از کارشناسان بهداشت و پرسنل بوده که شب‌های قدر در مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهر داران مستقر هستند.

وی این برنامه را جزء برنامه‌های معمول جامعه پزشکی عنوان کرد و افزود: در مناسبت‌های مختلف گروهی در قالب گروه سلامت متشکل از کارشناسان بهداشت به ارائه خدمات به صورت رایگان می‌پردازند.

مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی فریدن مبنای این دوره را آموزش‌های مختلفی نظیر تغذیه، دیابت، فشار خون و بیماری‌های شایع بیان کرد و ادامه داد: علاوه بر آموزش‌های مربوط به بهداشت و سلامت، فشار خون، سنجش دیابت و قند از جمله برنامه‌های گروه سلامت در این شب‌ها است.

وی با اشاره به مراجعه افراد در همه رده‌های سنی، تصریح کرد: افراد مراجعه‌کننده متشکل از کودکان، جوانان و نوجوانان و افراد میانسال هستند و محدودیتی سنی در ارائه خدمات وجود ندارد.

خزایی با بیان اینکه این طرح از ابتدای شب آغاز شده و تا پایان ساعت برنامه شب قدر ادامه دارد، مطرح کرد: این اکیپ خدمات دیگری نظیر مشاوره و تنظیم فشار را در محور کار خود قرار داده و به ارائه خدماتی از جمله مشاوره پزشکی نیز می‌پردازد.

وی این طرح را ویژه لیالی قدر برشمرد و گفت: تعداد مراجعه‌کنندگان در شب نوزدهم ماه رمضان 218 نفر بوده و شب گذشته نیز استقبال بهتر و بیشتری در این خصوص صورت گرفت.

مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی فریدن خاطر نشان کرد: مشاوره همراه با توزیع بسته‌های آموزشی در خصوص فشار خون، دیابت، بیماری‌های مشترک انسان و دام صورت می‌گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه این طرح برای سومین سال متوالی در حال اجرا است، اضافه کرد: در شب‌های 19 و 21 ماه رمضان این طرح پیاده شده و در شب‌های 23 و 27 نیز تداوم دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار