مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت : با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه باید زمینه های تعامل و همکاری توسعه آستان مقدس امام زادگان ، بقاع متبرکه و برخی مساجد تاریخی بیش از پیش فراهم شود.
کد خبر: ۵۹۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹ 09 July 2015

فرزین حق پرست با حضور در اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی انتصاب حجت الاسلام والمسلمین مصائبی را به سمت جدیدشان تبریک گفته و در زمینه های تعامل این دو اداره کل به گفتگو پرداختند.

حق پرست در این گفتگو ، اماکن تاریخی مذهبی را معرف هویت تاریخی مذهبی ملت ایران و به ویژه آذربایجان شرقی دانست و ابراز امیدواری کرد با توسعه گردشگری مذهبی در این استان شاهد معرفی هویت تاریخی مذهبی این خطه از کشورمان باشیم.

وی کثرت مساجد تاریخی در استان آذربایجان شرقی و به ویژه مساجد تاریخی بازار تبریز را یکی از نشانه های اهمیت اماکن مذهبی برای مردم این منطقه دانست و یاد آور شد: اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تلاش خود را برای حفظ و احیای این اماکن تاریخی انجام خواهد داد.

حجت الاسلام مصائبی نیز در این گفتگو با اشاره به برخی مباحث مطرح بین این ادارات تفاهم و همکاری را در احیاء اماکن متبرکه و امامزادگان مفید دانسته و ایجاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل اوقاف و میراث فرهنگی و تشکیل کارگروه های تخصصی, فنی و حقوقی را زمینه ساز حل مشکلات پیش آمده دانست.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان افزود: کار دولت خدمت رسانی و رفع مشکلات به مردم می باشد و در این راستا تعامل و همکاری ادارات می تواند در این امر راهگشا باشد و عمل به منویات مقام معظم رهبری و شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت می تواند در ارائه خدمت به مردم درعرصه میراث فرهنگی و اوقاف نقش مهمی را ایفا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار