استاندار فارس گفت:ميزان فرآوري گل هاي توليد شده در ميمند در واحدهاي توليدي اين شهر بايد مورد بررسي قرار گيرد، گفت: اگر گل هاي توليدي اين شهر براي فرآوري به استان هاي ديگر مي رود، بايد با افزايش ظرفيت واحدهاي فرآوري گل در ميمند و جلوگیری از خروج آن، تلاش كنيم اين ظرفيت براي ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي در همین شهر استفاده شود. وی در ادامه به لزوم برند سازی در زمینه گل محمدی استان و معرفی آن به بازار های داخلی و بین المللی تاکید کردند.
کد خبر: ۵۹۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰ 28 April 2018

تابناک فارس به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس: مهندس اسماعيل تبادار در جشنواره گل و گلاب ميمند با بيان اين كه نام ميمند با گل و گلاب پيوند خورده است و گلاب اين شهر در كشور زبانزد است، اظهار داشت: گلاب گيري زمينه مستعد و مناسبي براي اشتغال و كسب درآمد مردم ميمند است و از مردم اين شهر كه تلاش مي كنند اين آئين و رسم و زمينه معاش، فعال و پويا بماند قدرداني مي كنم.

نماينده عالي دولت در استان فارس با اشاره به اين كه يك هزار و 550 هكتار گل محمدي آبي در ميمند و پنج هزار و 600 هكتار گل محمدي ديم در داراب وجود دارد، ادامه داد: حتما بايد با بهره گيري از تكنولوژي روز دنيا از اين ظرفيت و قابليت براي توليد محصولات با كيفيت و فراهم كردن زمينه اشتغال مردم استفاده كنيم.

وي با بيان اين كه اسانس توليد شده از گل هاي محمدي مي تواند ثروت و اشتغال فراواني را به دنبال داشته باشد، گفت: اميدواريم كارشناسان مراكز تحقيقاتي بتوانند با فناوري روز دنيا، در اين زمينه ارزش افزوده این منابع ارزشمند را به طور موثری افزایش دهند و گام های تاثیر گذاری بردارند.

استاندار فارس با اشاره به جلب گردشگران از سراسر ايران به جشنواره گل و گلاب ميمند، تصريح كرد: اين جشنواره بايد به مدت يك هفته و يا 10 روز برگزار شود تا شاهد رونق گردشگري در اين ديار باشيم و توريست هاي فراواني از سراسر ايران و از ديگر كشورهاي دنيا براي مشاهده زيبايي هاي طبيعي، باغ هاي گل محمدی و مراسم های مختلف به این دیار سفر کنند.

نماينده عالي دولت در استان فارس با بيان اين كه ميزان فرآوري گل هاي توليد شده در ميمند در واحدهاي توليدي اين شهر بايد مورد بررسي قرار گيرد، گفت: اگر گل هاي توليدي اين شهر براي فرآوري به استان هاي ديگر مي رود، بايد با افزايش ظرفيت واحدهاي فرآوري گل در ميمند و جلوگیری از خروج آن، تلاش كنيم اين ظرفيت براي ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي در همین شهر استفاده شود. وی در ادامه به لزوم برند سازی در زمینه گل محمدی استان و معرفی آن به بازار های داخلی و بین المللی تاکید کردند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس، مهندس تبادار در اين جشنواره كه با حضور مديران استان و گروه هاي زيادي از گردشگران همراه بود، از مراكز مختلف توليد عرقيات ميمند و واحدهاي توليد ظروف شيشه اي سركشي و از نزديك مراحل توليد اين محصولات را بازديد كرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار