بیشتر انسان ها از وجود خویش غافل اند و قدر عظمت خود را نمی دانند و در بیراهه های یاس و نا امیدی، غرق می شوند؛ افراد ناامید یا به تعبیری کم حوصله، در ذهن خویش، هیولایی ساخته اند به نام "نتوانستن" ...
کد خبر: ۵۹۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴ 10 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه خبری پلیس، خدای مهربان، انسان را قدرتمند ترین موجود عالم خلق کرده که قادر است به هرآنچه اراده کند،دست یابد و با تفکر و تدبیر، بهترین لحظه ها را برای خود ایجاد کند. خالق انسان او را به گونه ای آفریده که قادر است سخت ترین مسائل را بیندیشد و برای آن ها راه حل پیدا کند. انسان، دارای قدرتی خارق العاده است که بزرگترین دانشمندان جهان پس از سال ها تحقیق و پژوهش، هر روز به نکته ای جدید از پیچیدگی های وجود او پی می برند.

اما متاسفانه بیشتر انسان ها از وجود خویش غافل اند و قدر عظمت خود را نمی دانند و در بیراهه های یاس و ناامیدی، غرق می شوند. افراد ناامید یا به تعبیری کم حوصله، در ذهن خویش، هیولایی ساخته اند به نام "نتوانستن"و با افکار و باورهای منفی، هر روز این هیولای زشت را در درون خود تقویت می کنند و شکست را برای زندگی خود رقم می زنند. انسان های آگاه و هوشمند، همه موضوع های زندگی را به شکل یک مسئله می بینند که باور دارند راه حلی خواهد داشت و بدین گونه برای بهتر زیستن تلاش می کنند و به نتیجه های خوبی هم می رسند اما به راستی چه کنیم تا هیولای نتوانستن را درون خود از بین ببریم و با دنیایی از انرژی، به سمت خلق اهداف زندگیمان حرکت کنیم.

نکته های زیر بسیار راه گشا است به شرطی که اهل عمل و اجرا باشیم:

1- کلمات معجزه می کنند:

بسیاری از افکار و انیشه های ما با کلماتی شکل می گیرند که می شنویم و یا می بینیم . کلمه ها و جمله ها ، زندگی انسان را شکل می دهند و مسیر تعالی آنان را مشخص می کنند. افرادی که دایره لغات آنان از کلمات و لغات مثبت تشکیل شده است ، زندگی بسیار مطلوبی دارند و بر عکس ، افرادی که همواره از کلمات منفی و پر از ناامیدی استفاده می کنند ، زندگی بسیار سخت و پر تلاطمی دارند . امروزه اثر تلقین و کاربرد آن در علم پزشکی، اثبات شده است انسان هایی که با جملات مثبت زندگی می کنند ، آرامش و سلامتی بیشتری دارند و حتی این کلمات و جملات پر انرژی می تواند به عنوان یک پیام تلقینی در شرایط سخت، برای انسان بسیار راه گشا و مفید باشد.به عنوان تمرین و کاربردی کردن موضوع بالا، در دو برگه کاغذ به صورت جداگانه ، کلمات و جملات مثبت و منفی که بیشتردر طول شبانه روز استفاده می کنید را بنویسید و سپس سعی کنید هر روز از تعداد کلمات منفی ، کم کرده و مقدار جملات و کلمات مثبت خود در زندگی را افزایش دهید و معجزه ی کلمات مثبت را در زندگی خود حس کنید.

2- عادت های مثبت:

عادت ها، زندگی ما را یا بسیار سخت و یا خیلی آرام و دلنشین می کنند . اگر ما عادتهای منفی داشته باشیم ، استرس و نگرانی بسیار زیادی در زندگیمان جاری می شود و در صورتی که عادتهای مثبت در درون ما شکل گرفته باشد ، سخترین اقدامات نیز برای ما آسان می شود. برای نمونه ، افرادی که عادت به پرخوری دارند ، به طور دائم دچار مشکل و ناراحتی هستند و انواع بیماریهای جسمی و روحی پیدا خواهند کردو در مقابل ، افرادی که برای نمونه دارای عادت سحر خیزی هستند ، علاوه بر این که همیشه با نشاط و شادند ، به بسیاری از کارهای خود نیز می رسند . با ایجاد عادتهای مثبت ، بسیاری از اهداف زندگی برای ما قابل دسترس می شود و ما می توانیم به رویاهایمان دست یابیم و زندگی بسیار مطلوبی را برای خود و اطرافیان ، محقق نماییم.

باز هم قلم و کاغذ برداریم و در یک صفحه دیگر ، عادت های مثبت مان در زندگی را بنویسیم . قدری با خود روراست باشیم و به طور دقیق همه ی عادت هایی را که داریم ، بر روی کاغذ پیاده کنیم و سپس سعی کنیم هر هفته یک عادت منفی را حذف و یک عادت مثبت را در زندگی اجرا کنیم و لذت خوب زندگی کردن را حس کنیم و با عشقی وصف ناپذیر زندگی را سپری کنیم.

3- تمرکز در اهداف:

انسان ها در طول زندگی، دارای هدف های مختلفی هستند و ممکن است بعضی وقت ها در طول مسیر، اهدافشان نیز تغییر کند اما افرادی موفق هستند که در رسیدن به اهداف شان ، تمرکز دارند و انرژی خود را در پریدن به شاخه های مختلف ، از دست نمی دهند .تمرکز در اهداف و برنامه ها ، به انسان انرژی مضاعف می دهد و به نتیجه رسیدن هر یک از اهداف ، به انسان اعماد به نفس می دهد؛ پس انسان هایی که به دنبال رسیدن به خواسته هایشان هستند ، به این نکته بسیار مهم دقت ویژ باید داشته باشند که تعداد اهداف ، مانع رسیدن به هدف ها نشود بلکه بایدبا یک اولویت بندی مناسب ، هر کاری را در زمان مناسب انجام داد.

پیشنهاد می کنم باز هم برای اینکه خودشناسی مناسبی داشته باشیم ، مروری براهداف بلند مدت و کوتاه مدت خود داشته باشیم و زمان سر رسید آن ها را به طور دقیق مشخص کنیم و اگر نیازی به بازنگری دارند ، به سرعت این کار را شروع کنیم و با تمرکزی بالا به سمت تحقق اهدافمان حرکت کنیم.

4- ایجاد باورهای مثبت:

لازمه توانستن در هر اقدامی، داشتن باور توانستن است. انسان هایی که ابتدا در ذهن خود به اهداف شان می رسند، در محیط زندگی نیز به خواسته هایشان به راحتی دست می یابند. اتفاقاتی که در زندگی هر کسی می افتد، قسمت زیادی از آن، ابتدا در ذهن او شکل می گیرد و پس در عامل بیرون اتفاق می افتد. انسان های توانمند، باورهای مثبت دارند و بر مبنای این باورها، اعتماد به نفس خیلی خوبی دارند. اندیشه ها و باورهای کنونی شما، در حال خلق زندگی آینده ی شما هستند. آن چه که بیش از همه به آن فکر می کنید و یا متمرکز می شوید ، در زندگی تان پدیدار خواهد شد؛ پس خود را باور کنید تا زندگی شما پر از موفقیت و پیروزی شود. باورهای منفی و گمراه کننده را تز خود دور کنید و همواره به دنبال ایجاد باورهای مثبت در خود باشید.

در یک برگه کاغذ، باورهای مثبت و منفی خود را بنویسید و پس از شناسایی، سعی کنید باورهای منفی را از بین ببرید و باورهای مثبت را افزایش دهید و از زندگی خود لذت ببرید.

5- ایمان به خدای مهربان:

انسان هایی که قلب شان ، خانه خدای مهربان است، آرامش عمیقی دارند و در سخت ترین لحظه های زندگی نیز با توکل به خدای مهربان ، به خوبی از معضلات و سختی ها رها می شوند . آنان باور دارند که قدرتی عظیم ، پشتیبان شان است و با اعتماد به نفسی عمیق ، در صحنه زندگی به سمت تحقق اهداف شان حرکت می کنند. آنان خدا را هم در شادی ها و هم سختی ها یاد می کنند و همیشه لحظه های قشنگی را برای مناجات با او قرار می دهند و راز و نیاز های عاشقانه با او برقرار می کنند .آنان خدا را دوست دارند و سعی می کنند هر آن چه را که او از طریق فرستادگانش خواسته است ، اجرا کنند و لحظه ای از یاد او غافل نشوند . انسان های هوشمند با توکل به خالق مهربان ، به آنچنان توانمندی و قابلیتی می رسند که هر آنچه را اراده کنند ، دست می یآبند و دنیا و آخرت خود را زیبا رقم می زنند.

چه خوب است ما بندگان ، هراز گاهی نامه ای عاشقانه به خدا بنویسیم و درخواست های خود را صادقانه و خالصانه از او بخواهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار