کد خبر: ۵۹۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۵ 30 April 2018

شهردار کلانشهر تبریز، کارنامه کارگران در مجموعه ی مدیریت شهری را درخشان ارزیابی کرد و یادآور شد: نمونه ی بارز این مدعا، توجه و عنایت ویژه رئیس جمهوری به تمیزی و پاکیزگی تبریز بود که با تلاش این قشر به دست آمده است.

مهندس ایرج شهین باهر در مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر در تالار الغدیر تبریز نقش کارگران در توسعه کشور را بی بدیل خواند و افزود: چرخ اقتصاد ملی بدون تلاش این قشر زحمتکش نخواهد پرخید.

شهردار تبریز با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور تصریح کرد: یکی از مشکلات عمده این است که هرکس کمتر زحمت می کشد بیشتر بهره مند می شود ولی اقشاری مانند کارگران همواره در محرومیت به سر می برند.

شهین باهر اظهار داشت: در سراسر دنیا فارغ از مدارک دانشگاهی، هرکس که تخصص داشته و بصورت فیزیکی کار می کند از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم حفاظت و صیانت از جایگاه کارگر در کشور افزود: متاسفانه رکود اقتصادی در کنار مشکلات متعدد واحدهای صنعتی موجب بیکاری بسیاری از قشر زحمتکش کارگری شده است.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود یکی از عوامل بروز مشکل برای واحدهای صنعتی را سیستم نادرست بانکی دانست و افزود: امروز سیستم بانکی به جای آنکه یار و یاور صنعت و جامعه کارگری باشد، به عاملی برای ورشکستگی کارخانجات و بیکاری کارگران تبدیل شده است.

شهین باهر با تاکید بر اینکه بار مهمی از وظایف شهرداری بر عهده قشر زحمتکش کارگران است گفت: این مجموعه حمایت از همکاران کارگر را وظیفه خود دانسته و همواره در راستای رفاه و ارتقای معیشتی این قشر زحمتکش تلاش می کند.

گفتنی است در این مراسم، کریم صادقزاده، دبیر ستاد گرامیداشت هفته کارگر و سخنگوی شورای شهر تبریز نیز طی سخنانی اظهار داشت: توجه ویژه شهردار کلانشهر تبریز به قشر کارگر از ویژگی های بارز جناب آقای مهندس ایرج شهین باهر بوده و حضور در این مراسم، گواه این مدعاست.

وی برگزاری مراسم روز جهانی کارگر را فرصتی برای بیان خواسته های این قشر در سراسر کشور دانست و افزود: در این ایام نیز با صدای بلند صدای اعتراض خود علیه تمام تصمیمات و بخشنامه های مغایر با حقوق اولیه جامعه کارگری را فریاد خواهیم زد.

صادقزاده با اشاره به مشکلات واگذاری های نادرست صنایع دولتی به افراد فاقد صلاحیت یادآور شد: امروز بسیاری از بحران های کارگری ناشی از واگذاری های نادرست بوده و این گره کور هنوز باز نشده است.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته کارگر در تبریز با اشاره به وضعیت ماشین سازی تبریز و بلاتکلیفی کارگران آن تاکید کرد: اجازه نمی دهیم تجارب تلخ گذشته در مورد این مجموعه عظیم صنعتی اتفاق بیفتد.

صادقزاده با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از کالای ایرانی، عمل به این دستورالعمل را تنها راه نحات کارگران در کشور خواند.

این عضو شورای شهر تبریز در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه سیاست شهرداری و شورای شهر حمایت از قشر محروم کارگری است گفت: امیدواریم با تشکیل اکیپی ویژه در این مجموعه، مشکلات شهرک های اقماری تبریز مانند: صیاد شیرازی، شهید بهشتی، شهرک صنعتی غرب تبریز و ... بررسی و حل و فصل شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار