وزیر خارجه آلمان گفت که آژانس بین المللی انرژی اتمی باید سریعا اتهامات نتانیاهو علیه برنامه هسته‌ای ایران را مورد بررسی قرار دهد.
کد خبر: ۵۹۹۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ 02 May 2018
به گزارش تابناک : پهایکو ماس وزیر خارجه آلمان میگوید که آژانس بین المللی انرژی اتمی باید اتهامات نخست وزیر رژیم صهیونیستی که مدعی است ایران برنامه مخفی هسته ای دارد، را بررسی و تحقیق کند.

ماس روز سه شنبه به روزنامه بیلد گفت: آژانس باید هرچه سریعتر به اطلاعات اسرائیل دسترسی پیدا کند و اگر نشانه ای از نقض توافق هسته ای وجود دارد آن را شفاف بگوید.

وزیر خارجه آلمان افزود: امنیت اسرائیل در مرکز سیاستهای آلمان است و قول داد که برلین با وسواس اطلاعات تهیه شده به وسیله تل آویو را تجزیه و تحلیل خواهد کرد. 

این درحالیست که سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به اظهارات دوشنبه شب نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره برجام تاکید کرد که از سال 2009 تا کنون نشانه معتبری از اقدامات مربوط به برنامه هسته‌ای تسلیحاتی ایران وجود ندارد.

نتانیاهو شامگاه دوشنبه در شوی تبلیغاتی جدید، در یک سخنرانی زنده تلویزیونی اسناد، مدارک و لوح‌های فشرده‌ای را نشان داده و مدعی شد بعد از امضای برجام، ایران به صورت مخفیانه بعد نظامی برنامه هسته‌ای خود را حفظ کرده و تلاش داشته به سلاح اتمی برسد.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار