سراسر سیستان و بلوچستان در نیمه شعبان و خجسته میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) غرق در شادی و سرور است.
کد خبر: ۵۹۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷ 02 May 2018

به گزارش تابناک سیستان‌وبلوچستان به نقل از ایرنا مرزنشینان همیشه منتظر آمدن فرزند زهرای مرضیه(س) در سیستان و بلوچستان از چند روز مانده به نیمه شعبان و میلاد با سعادت منجی عالم بشریت نسبت به آذین بندی و چراغانی کوچه ها و خیابان های شهرهای خود اقدام کرده اند.
در این دیار هر فرد به اندازه توانش با نصب پرچم و پارچه نوشته ای مقدم آقا را تبریک و شاد باش گفته و به صورت خودجوش با پخش شیرینی، شربت و برپایی ایستگاه های صلواتی، ارادت خود را به امام زمان (عج) به نمایش گذاشته است.
مردم این دیار با برپایی جشن های سنتی، نواختن ساز و دهل، اجرای رقص شمشیر و موسیقی محلی این عید بزرگ را گرامی داشتند و با انجام دید و بازدید لحظات سراسر نور و پرخیر و برکت، سلامتی، تندرستی و محبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را از پروردگار برای یکدیگر طلب کردند.
رئیس ستاد شعبانیه در حاشیه سفر به سیستان و بلوچستان گفت: اجرای ویژه برنامه های نیمه شعبان این استان از روز گذشته در شهرستان کنارک در جنوب این استان آغاز شده است.
امیرحسین حوری اظهار داشت: امسال دوازدهمین سال است که برنامه های این ستاد با محوریت سیستان و بلوچستان اجرا می شود.
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده با همکاری ستاد شعبانیه و اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بیش از 20 ویژه برنامه در سطح استان در حال برگزاری است.
وی تصریح کرد: برنامه های محوری نیمه شعبان در شهرستان های زاهدان، کنارک، زابل، ایرانشهر و خاش برگزار می شود.
حوری افزود: جشن های عمومی در ادارات مختلف، پادگان ها و زندان ها، همایش همنامان امام زمان(عج) و مادر گرامیشان و عیادت از بیماران از مهمترین برنامه های اجرایی توسط ستاد شعبانیه در سیستان و بلوچستان است.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: نام مهدی و القاب آن برای 827 کودک این استان از سال گذشته تاکنون انتخاب شده است.
رضا راحت ‌دهمرده با تبریک سالروز ولادت حضرت قائم (عج) اظهار داشت: علاقه‌ مندی مردم سیستان و بلوچستان به معنویات و ابراز عشق آنان به خاندان عصمت و طهارت (ع) سبب شده تا انتخاب نام ‌های مذهبی در این استان بالاترین فراوانی را داشته باشد.
وی افزود: 97 هزار و 35 واقعه ولادت سال گذشته در سیستان و بلوچستان ثبت شد.
وی بیان کرد: پارسال 750 نفر و از ابتدای امسال تاکنون نیز 77 نفر در استان با القاب و نام حضرت مهدی (عج) نامگذاری شده‌اند.
مدیر کل ثبت‌ احوال سیستان و بلوچستان گفت: نام‌های محمد و فاطمه همچنان انتخاب نخست مردم استان برای فرزندانشان است.
به گزارش ایرنا پانزدهم شعبان سالروز میلاد حضرت ولی عصر(عج) دوازدهمین پیشوای شیعیان است، یگانه منجی عالم بشریت که با ظهورشان پرچم عدالت و آزادگی را در سرتاسر عالم به اهتزاز در خواهند آورد و چراغ هدایت اهل یقین، برای دستیابی به کمال و رستگاری خواهند بود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار