تابناک تهران - پایتخت ایران و مرکز سیاسی و اداری کشور و استانی که بیش از یک ششم جمعی کشور را در خود دارد علی رغم تصورات گوناگون محرومیت‌های بسیاری دارد. یکی از این محرومیتها سرانه ورزشی مردم تهران است حتی در دولت مهرورز نهم و دهم هم که یک ورزشکاه برای آقا پیرها و یک ورزشگاه برای دختر خانمها ساخته می‌شد بازهم تهران به دلیل نزدیکی به مرکز محروم ماند تا باز هم قصه تهران شود هر كه در اين بزم مقرب تر است / جام بلا بيشترش مي دهند.
کد خبر: ۶۰۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۰ 11 July 2015
ورزش یکی از مهمترین دغدغه های پایتخت محسوب می شود. در لابلای همه مشکلات ریز و درشت پایتخت، یکی از بزرگترین دغدغه‌ها، کم بودن سرانه ورزشی تهران است. پایتختی که به نوعی پایتخت ورزش ایران محسوب می شود و تمجع فدراسیون های ورزشی و تیم ها و باشگاه های ورزشی به نوعی تهران را مرکز ورزش کشور قرار داده اما به رغم این مرکزیت سرانه فضای ورزشی در تهران بسیار پایین است.

به گزارش تابناک تهران سرانه فضاي ورزشي در استان تهران 42 سانتيمتر و در شهر تهران 34 تا 36 سانتيمتر است كه فاصله زيادي تا رسيدن به ميزان استاندارد دارد.

سرانه فضاي ورزشي براي هر نفر به طور استاندار بايد بيش از يك متر باشد كه متاسفانه اين ميزان سرانه در استان تهران بسيار كمتر از نياز مردم است. استان تهران به شدت از نظر ورزشي محروم است و براي توسعه ورزش در اين استان بايد فكري به حال آن كرد.

اكثر استان‌هاي كشور از لحاظ سرانه فضاي ورزشي غني هستند و اين سرانه به بيش از يك متر نيز مي‌رسد اما در تهران این سرانه کمتر از نصف است و همین مقایسه نشان می دهد که سرانه ورزش تهران در چه وضعیت اسفباری قرار دارد.

در طول این سال ها ظلم و جفایی بسیاری به شهر تهران شده و تمامی زمین های محلات به دلیل گران شدن و ارزش افزوده به برج و ساختمان های مسکونی تغییر کاربری دادند. از همین رو احداث مجموعه ورزشی در شهر تهران به دلیل قیمت سرسام آور زمین توجیه اقتصادی ندارد. 

ورزش تهران با فقر زمین مواجه است و همین سبب شده تا افزاش سرانه ورزش تهران با مشکلات فراوانی روبرو شود.

از سوی دیگر استانهای دیگر علاوه بر پروژه های ورزشی کوچک و بزرگ، با در اختیار گرفتن مکانهای ورزشی نظامی و امنیتی توانسته اند تا حدودی سرانه ورزشی خود را افزایش دهند. در همین رابطه اداره کل ورزش استان تهران نیز مکاتباتی با ادارات نظامی و امنیتی داشته و درخواست داشته تا آمار و مکانهای ورزشی خود را در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان تهران قرار دهند.

در همین رابطه گرشاسبی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران به تابناک تهران گفت: سرانه ورزشی شهر تهران 34 تا 36 سانتی‌متر است. 

وی افزود: ورزش استان تهران به دلیل گرانی زمین در شهر و اطراف تهران با فقر زمین برای توسعه ورزش و اماکن ورزشی مواجه است و از همین روی در صدد هستیم زمین هایی را در اطراف تهران در اختیار بگیریم تا بتوانیم در سالهای آینده نسبت به توسعه سرانه ورزشی استان تهران اقدامات لازم را صورت دهیم.

مدیرکل ورزش تهران ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا 120پروژه نیمه تمام ورزشی را در سطح استان به اتمام برسانیم تا این مشکلات را حل کنیم و پنج ورزشگاه پنج هزار نفری از پروژه های نیمه تمام ورزشی است که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسند.

گرشاسبی اضافه کرد: با تکمیل این پروژه ها 10 سانتی متر مربع به فضای ورزشی استان تهران افزوده می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
سرانه ورزش استاندارد دنیا به ازای هر نفر 6متر مربع میباشد
نه یک متر مربع
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار