امنیت اقتصادی در معنای عام آن شامل حقوق مالکیت و قوانین و مقررات مناسب برای فعالیت های پویای اقتصادی شرایط اولیه ای است که ظهور کارآفرینان را ممکن می سازد . در چنین شرایطی ، کارآفرینان که خود لزوما صاحب پول و مهارت فنی نیستند ، قادر است تا تمام عوامل و ابزار فعالیت...
کد خبر: ۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳ 18 February 2015
رهبری بالاترین نقش را در توسعه یا عقب افتادگی یک واحد تولیدی ، یک خانواده ، و یا کشور دارد . سخت کوشی ، هوشیاری ، قدرت تشخیص بالا ، اعتماد بنفس وریسک پذیری از ویژگی های بارز مدیران مبتکر و راهبران مقتدر اقتصادی است . واقعیت پیچیده جهان تکنولوژی ، در تضاد با فرضیات کلاسیک می باشد . انگیزه های تحولات بنیادی در نتیجه وجود سودهای انحصاری و نه در شرایط رقابت کامل ، شکل می گیرد .

امنیت اقتصادی در معنای عام آن شامل حقوق مالکیت و قوانین و مقررات مناسب برای فعالیت های پویای اقتصادی شرایط اولیه ای است که ظهور کارآفرینان را ممکن می سازد . در چنین شرایطی ، کارآفرینان که خود لزوما صاحب پول و مهارت فنی نیستند ، قادر است تا تمام عوامل و ابزار فعالیت خود از جمله اعتبارات و متخصصین و مخترعین را به خدمت بگیرد .

 نقش دولت در ایجاد فضای مناسب و ابتکار عمل در اموری که بخش خصوصی تمایلی به انجام آن ندارد و یا قادر به انجام آن نیست ضرورتی امکان ناپذیر است ، این اقدامات از وضع قوانین و مقررات و تامین و تضمین آنها ، ایجاد زیرساختها ، آموزش ها ، تشکیل نهادها تسهیل کننده بازار، و هر نوع کالا و خدماتی که ماهیت کالاهای عمومی را دارد ، شامل می شود .

همکاری بخش خصوصی و دولت با اعتقاد به نقش تکمیلی و تکاملی دو بخش ، در نیل به آرمانهای ملی می تواند پاسخگوی نیازهای پیچیده امروزی و مبارزات علنی بین المللی باشد .

صبح دیروز با اداره تامین اجتماعی شهرستان رودسر با شماره 42634285 در رابطه با عیدی مستمری بگیران تماس گرفتم گوینده ای فرمودند که مبلغ تصویبی عیدی همراه با حقوق ماه اسفند به ترتیب حروف الفبا پرداخت خواهد شد.

مثلا کسانی که نام فامیل شان با ' ن ' آغاز می شود در روز بیست و نهم اسفند حقوق و عیدی خود را دریافت می کنند اولا که آن روز ، روز تعطیل است و روز پر تراکم بانکها .

آیا احتمال نمی دهید که این مستمری بگیر بخواهد برای دختر و پسر جوانش که روی دستش مانده یک روسری و یا یک جفت کفش بخرد ؟ یا برای نوه های گلش یک عروسک یا اسباب بازی دیگر بخرد؟ در آن زمان پر تهاجم بازار و بالا رفتن قیمت جنس ها ، حتی جنس های بونجول و فروش نارفته این مستمری بگیر پدرمرده چه باید بکند؟

یا همین شخص بیمار است باید قبل از تعطیلی رفتن اطبا محترم باید به یک مرکز درمانی مراجعه کند برای تامین هزینه سنگین درمان و جابجایی با ماشین کرایه باید چه خاکی بر سر خودش بریزد آیا احتمال نمی دهید دو روز مانده به عید، فرزند پسرش به همراه همسر و فرزندان، فرزند دختر با همسر و فرزندانش می خواهند بیایند از پدر و مادر خود در ایام عید دیدار کنند، باید حداقل نان و پنیری سر سفره شان باشد، نه مرغ و ماهی و گوشت گاو و گوسفند این بیچاره مستمری بگیر باید به چه گوری پناه ببرد؟
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار