مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قم خبر داد
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: آمار طلاق در استان کاهش پیدا کرده است، البته آمار آسیب‌های اجتماعی به این سادگی کاهش پیدا نمی‌کند.
کد خبر: ۶۰۳۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴ 09 May 2018

به گزارش تابناک قم، عطاء الدین قاسمی ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به مساله مهاجرت به شهر قم اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی سیل مهاجرت را به این شهر شاهد بودیم و به این دلیل حاشیه نشینی در شهر قم شایع شد، مناطق حاشیه ای، بافت‌هایی جرم خیز در کنار شهرها هستند.

وی ادامه داد: حاشیه نشینی در شهر قم نسبت به کل کشور وضعیت بهتری را دارد، باید در شهر به گونه ای عمل کنیم که شهروند درجه یک و درجه دو را نداشته باشیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم افزود: سبک زندگی پایدار را با مشارکت ساکنان مناطق حاشیه نشین شهر پیگیری می‌کنیم، دولت نقش سیاستگذاری و بسترسازی را بر عهده دارد، نقش سمن و تشکل‌های اجتماعی در این زمینه پررنگ است.

قاسمی با اشاره به پایگاه‌های بهزیستی در شهر قم اظهار کرد: تعدادی از پایگاه‌های بهزیستی را در مناطق حاشیه نشین شهر داریم و به دنبال تقویت این پایگاه‌ها هستیم، همچنین تقویت پایگاه‌های سلامت را در مناطق حاشیه نشین شهر قم دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: 600 کانون فرهنگی هنری اجتماعی در کنار مساجد در شهر قم وجود دارد و تقویت این کانون‌ها را پیگیری می‌کنیم، همچنین در تمامی مناطق شهر قم پایگاه‌های سلامت وجود دارد، یک استخر در منطقه شیخ آباد نیز در حال تکمیل است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم افزود: یک کلانتری در منطقه پردیسان احداث شده، اما به دلیل عدم تکمیل زیرساخت‌ها همچون آب، این کلانتری به بهره برداری نرسیده و پس از تکمیل این زیرساخت‌ها هم هنوز به دلیل عدم محوطه سازی، کلانتری منطقه پردیسان، افتتاح نشده است.

قاسمی با اشاره به وضعیت منطقه اسماعیل آباد اظهار کرد: این منطقه مشکلات فراوانی دارد و مصداق بارز سکونتگاه‌های غیررسمی در شهر قم، منطقه اسماعیل آباد است، باید مشکلات این منطقه حل شود.

وی ادامه داد: در اکثر بوستان‌های شهر قم با مشارکت شهرداری و سمن‌ها، تئاترهای خیابانی داریم، همچنین برنامه‌های طنز در مناطق محروم شهر قم برگزار می‌شود، نیاز به نشاط و شادابی در این مناطق داریم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم افزود: برای اطلاع رسانی در خصوص مساله ایدز و آگاه سازی مردم، اتوبوس ایدز را در شهر قم مستقر کردیم، 300 کارگاه در زمینه خانواده و کنترل خشم با همکاری دستگاه‌های مختلف همچون سپاه و دفتر تبلیغات حوزه علمیه در شهر قم برگزار شد.

قاسمی با اشاره به وضعیت آسیب‌های اجتماعی در استان قم اظهار کرد: آمار طلاق در این استان کاهش پیدا کرده است، البته آمار آسیب‌های اجتماعی به این سادگی کاهش پیدا نمی‌کند.

وی ادامه داد: منطقه اسماعیل آباد اوقافی نیست، حدود 800 نفر در این منطقه زندگی می‌کنند و هم اتباع خارجی و هم اتباع ایرانی در منطقه اسماعیل آباد سکونت دارند که اطلاعات این ساکنان احصا شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم در پایان خاطرنشان کرد: نیاز به ایجاد یک کمیته خاص برای حل مشکلات منطقه اسماعیل آباد با حضور نمایندگان دستگاه‌های زیربط وجود دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار