رئیس انجمن گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در استان فارس از هر 100 نفر 2 نفر به بیماری هپاتیت «B» مبتلا هستند.
کد خبر: ۶۰۴۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶ 11 May 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: سیدعلیرضا هاشمی شامگاه پنجشنبه هم‌زمان با هفته سلامت و گوارش و در حاشیه چهارمین همایش علمی بیماری‌های گوارشی و کبد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای مقابله با بیماری 2 درصدی هپاتیت «B» در فارس واکسیناسیون و تزریق آن به نوزادان از بدو تولد ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده مشترک از وسائل تزریقی آلوده به‌ویژه معتادان، خال‌کوبی، حجامت غیربهداشتی و بسیاری از رفتار‌های پرخطر شامل تماس‌های جنسی خارج از خانواده بیشترین موارد ابتلا به هپاتیت‌های ویروسی به‌ویژه هپاتیت «C» را به بیمار منتقل می‌کند.

رئیس انجمن گوارش و کبد فارس تصریح کرد: درگذشته هپاتیت «B» از مادرانی که به بیماری مبتلا بودند به فرزندان منتقل می‌شد ودراین راستا تمامی مادران باردار در ماه‌های نخست حاملگی موردبررسی هپاتیت قرارگرفته و علیه این بیماری واکسینه و درنتیجه انتقال این بیماری از مادر به کودکان به‌ندرت مشاهده شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه بیماران مبتلابه هپاتیت‌های ویروسی بدون درمان و خودبه‌خود در برابر این بیماری بهبودD می‌یابند، افزود: درمان هپاتیت در مراحل نخست تشخیص بسیار آسان است ودراین راستا بیماران مبتلابه هپاتیت «B» با مصرف روزانه یک قرص و هپاتیت «C» یک قرص در روزبه مدت 3 ماه بیمار بهبودیافته و ویروس از بدن آن‌ها خارج می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که مبتلابه بیماری هپاتیت هستند قبل از مراجعه به دندانپزشکی بیماری خود را به پزشک مربوطه اعلام تا موارد لازم را بر روی وی انجام دهند.

این مسؤول پزشکی تصریح کرد: کوچک شدن کبد، جایگزینی سلول‌های کبدی با بافت غیرطبیعی، آب آوردن شکم، خونریزی گوارشی، گیجی و اختلال هوشیاری ازجمله عوامل مزمن شدن بیماری هپاتیت در بیمار است.

رئیس انجمن گوارشی و کبد استان فارس بیان داشت: به مادران بارداری که آزمایش هپاتیت «B» آنان مثبت است در طول بارداری باید زیر نظر پزشک قرار گیرند و نیز پس از تولد فرزند بلافاصله ایمونو گلوبولین و واکسن نوزاد تزریق کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار