یک متخصص طب مکمل با بیان اینکه گذراندن دوره های اولیه فشار درمانی برای استفاده صحیح الزامی است، تاکید کرد: اغلب فشار درمانی یک روش با طب رایج، طب سنتی، هومیوپاتی و طب سوزنی ماکرو یا میکرو همراه می شود ولی متاسفانه تعداد متخصصان این طب در تمامی روش های آن محدود است.
کد خبر: ۶۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱ 12 July 2015
سیما صدرای با اشاره به اینکه در روش های مختلف طب مکمل از فشار به انگشتان دست در جهت درمان استفاده می شود، گفت: 
رفلکسوتراپی، سوجوک و دیگر ماساژهای تخصصی از جمله روش های فشار درمانی است که در هریک از روش ها، نقاطی که تحت فشار قرار می گیرند ;i با توجه به اصول آن روش و مکانیسم های پیشنهادی متفاوت است. به عنوان مثال در رفلکسوتراپی بازتاب تمام اعضای انسان را می توان در کف دست و پا و سایر اعضای بدن قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه  در سیر درمان بیمار های مختلف می توان از فشار درمانی کمک گرفت، افزود: در رفلکسوتراپی که از روش های پر کاربرد در طب فشاری است با فشار محل اتصال شست پا یک یا دو بار در روز، پس از چند هفته سبب بهبود مشکلات ناحیه گردنی می شود.

صدرای گفت: روش فشار درمانی بر اساس بازتاب اعضای بدن یا نقاط حساس در نقشه های طب سوزنی، دارای نقاط فشار درمانی متفاوت است که فرد بر اساس روشی که به کار می برد از نقشه های مزبور در درمان استفاده می کند اما گذراندن دوره های اولیه برای استفاده صحیح به منظور رفع مشکلات اولیه الزامی است. گذراندن دوره های تخصصی نیز برای گروه پزشکی توصیه می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران با تاکید بر کمبود تعداد متخصصان طب فشاری تصریح کرد: متاسفانه تعداد متخصصان طب فشاری در تمامی روش های آن محدود است و اغلب فشار درمانی یک روش با طب رایج، طب سنتی، هومیوپاتی و طب سوزنی ماکرو یا میکرو  همراه می شود.

صدرای خاطرنشان کرد: هر گونه مداخله در سیر درمان بیماری ها احتیاط خاص خود را طلب می کند؛ زیرا توجه به نوع و شدت فشار، نوزادان و افراد دچار پوکی استخوان از حساسیت بیشتری برخوردار هستند. همچنین ارزیابی مخاطرات درمان صحیح و بجا نیز همیشه مطرح است.

وی در پایان یادآور شد: روش های فشار درمانی برای نوزادان قابل استفاده است به صورتی که با فشار چرخشی و مرتب در کف دست و پا نوزادان می توان تا حد زیادی از بروز ریفلاکس در نوزادان جلوگیری کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار