مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان دهلران شامگاه یکشنبه با حضور معاون پیشگیری و قائم مقام سازمان بهزیستی استان ایلام، فرماندار و برخی مسوولان محلی افتتاح شد
کد خبر: ۶۱۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱ 13 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،معاون پیشگیری و قائم مقام سازمان بهزیستی استان ایلامدر حاشیه بهره برداری از مرکز اورژانس اجتماعی گفت: این مرکز با هدف مداخله در بحران های فردی، اجتماعی و خانوادگی و فعالیت هایی شامل اعزام تیم سیار، راه اندازی خط 123 برای تماس مردم و ارایه مشاوره راه اندازی شده است.

شاپور کردی اظهار کرد: دسترسی به خدمات، کاهش ورودی به چرخه حمایت و درمان افراد در معرض آسیب و تشکیل کارگروه فوریت های اجتماعی و اجرای طرح های آموزشی و پژوهشی در جهت آگاه سازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از دیگر حوزه های فعالیت این مرکز است.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان ایلام خودروی مناسب برای استفاده تیم سیار، ساختمان اداری با تجهیزات، خانه امن، اتاق مشاوره و مددکار و سالن آموزش را از مهمترین امکانات اورژانس اجتماعی دهلران دانست.

کردی افزود: افرادی که به این مراکز مراجعه می کنند الزاما تحت حمایت بهزیستی نیستند ولی بعنوان اقشار آسیب دیده از خدمات این مراکز بهره مند می شوند.

فرماندار دهلران نیز در این آیین گفت: این مرکز در زمینی به مساحت 317 متر مربع و با زیر بنای 117 متر مربع و هزینه ای بالغ بر 640 میلیون ریال از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان احداث و راه اندازی شده است.

امید علی سبزی کمک رسانی سریع به افراد در معرض آسیب اجتماعی و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی را در این مرکز یادآور شد و گفت: کمک به افراد در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی از اهداف این مرکز است.

وی نیروی انسانی متخصص را جهت ارایه خدمات به مردم در این مرکز مهم دانست و افزود: ارایه خدمات مطلوب به جامعه هدف باید در اولویت کاری قرار گیرد.

رییس بهزیستی دهلران نیز گفت: در این مرکز 5 نفر پرسنل در حوزه های مشاوره و مددکاری خدمات مورد نیاز را به جامعه هدف ارایه می دهند.

احمد رحمی تاکید کرد: مرکز اورژانس اجتماعی به منظور کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، مداخلات مسایل خانوادگی و اجتماعی قبل از مداخله قضایی، مداخله در بحران های فردی مانند خودکشی و اعتیاد راه اندازی شده است.

وی افزود: مرکز اورژانس اجتماعی دهلران با 5 نفر کارشناس در رشته های روانشناسی و مددکاری و تجهیز از طریق تلفن 123 به افراد نیازمند خدمات ارایه می کند.

رحمی یادآور شد: در شهرستان مرزی دهلران یک هزار و 500 خانوار و 2 هزار و 300 معلول از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار