تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز توزیع 200 هزار اصل نهال گل محمدی بصورت نیم بهاء و یارانه ای در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۰۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ 24 May 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حمیدرضا دانش اظهار کرد: دولت به منظور حمایت از کشاورزان و ترغیب بهره برداران در اصلاح الگوی کشت و با هدف مدیریت آب، امسال افزون بر2 میلیارد ریال اعتبار یارانه ای برای کشت گل محمدی اختصاص داده است.
وی گفت: با توجه به تشدید خشکسالی و افت منابع آب کشاورزی، کاشت گل محمدی انتخاب مناسبی برای اصلاح الگوی کشت در این استان است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: ایجاد باغات مثمر مانند بادام و انگور در سطح اراضی شیب‌دار، کشت گیاهان دارویی، گونه‌های بومی مانند کرفس، موسیر، زعفران و گل محمدی می‌تواند انتخاب‌های مناسبی برای تغییر اصلاح الگوی کشت باشد.
دانش، به توسعه کشت گل محمدی با نیاز آبی کم به صورت پایلوت در استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون 240 هکتار از اراضی باغی این استان به کشت گل محمدی اختصاص یافته که 200هکتار آن بارور شده است.
وی اضافه کرد: با جایگزین کردن کشت گیاهان دارویی و اقلامی که نیاز آبی کمتری دارند می‌توان علاوه بر مصرف کمتر آب به اشتغال و سود‌آوری بالا‌تری رسید.
گل محمدی یا گل گلاب نام نوعی گل رز است که از آن گلاب می‌گیرند، درختچه‌ای است خزنده که از دیرباز در ایران کشت می شود.
گلاب، اسانس و گلبرگ خشک از محصولات فرآوری شده گل محمدی است، که در صنایع دارویی، عطر‌سازی، فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی و صنایع غذایی استفاده می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار