تابناک تهران - ورزشگاه آزادی تهران بیش از 4 دهه در حال ارایه خدمات به ورزش کشور است. ورزشگاهی که بیشتر با زمین فوتبال خود شناخته شده است اما در آن امکاناتی برای همه ورزشهای موجود ایجاد شده و زمانی میزبان بازیهای آسیایی بوده است. این ورزشگاه پیر فقط یکبار در طول این 4 دهه آنهم به دستور محسن مهرعلیزاده و با پیگیری شخص او بازسازی شد و از آن روز بیش از 14 سال می‎گذرد و دیگر کسی به یاد مهمترین ورزشگاه کشور نبود.
کد خبر: ۶۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹ 13 July 2015
استادیوم آزادی مهمترین و بزرگترین استادیوم ورزشی ایران است.

استادیومی که اگرچه 4 دهه از ساخت آن می گذرد اما کماکان مهمترین و اصلی‌ترین مجموعه ورزشی کشور برای میزبانی رویدادهای بین المللی و جهانی محسوب می شود و تقریبا تمامی رویدادهای بزرگی که ورزش ایران در رشته های مختلف ورزشی میزبانی آن را بر عهده می گیرد، از فوتبال گرفته تا والیبال و کشتی و بسکتبال و...  در این استادیوم برگزار می شود.

با این وجود مجموعه قدیمی و بین المللی آزادی مشکلات بزرگ و عدیده ای دارد که مدتهاست این استادیوم را آزار می دهد و تهدیدی جدی برای این مجموعه محسوب می شود و البته مدتهاست که لاینحل باقی مانده.

شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به عنوان متولی استادیوم های ورزشی قصد دارد در سال جاری با بازسازی مجموعه ورزشی آزادی، بخشی از مشکلات این مجموعه را حل کند تا بیشتر از این آسیبی به استادیوم آزادی وارد نشود.

مدبر رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در این باره به تابناک تهران گفت: مجموعه ورزشی آزادی از 43 سال پیش مورد بهره‌برداری قرار گرفته و در طول این سالها به غیر از یک بار بازساری جدی و مهمی در آن انجام نشده و همین سبب شده این مجموعه فرسوده شود. بودجه بسیار کلانی برای بازسازی آن مورد نیاز است و بودجه زیادی برای نگهداری آن نیاز خواهد بود.

به طور مثال موتورخانه این مجموعه را سال گذشته با رقمی بیش از 2 میلیارد تومان بازسازی کردیم و زمین چمن را هم به سختی نگهداری می‌کنیم.

وی درباره برنامه هایش برای استادیوم آزادی گفت: بنا داریم از این مجموعه در غیر زمان‌های ورزشی برای عموم مردم استفاده کنیم تا مردم از پتانسیل مجموعه بهره ببرند. ارائه خدمات به مردم به صورت متنوع هستیم و می‌خواهیم مجموعه ورزشی آزادی را مانند مجموعه انقلاب مورد بهره‌برداری قرار بدهیم.

در سال های اخیر به کرات در گوشه و کنار مجموعه آزادی ساخت و سازهای بی مجوز و بی هدفی صورت گرفته که به این مجموعه آسیب زده است.مدبر در این باره گفت: یکی از دغدغه‌های ما ساخت و سازهایی است که در ورزشگاه آزادی انجام می‌شود اعتقاد داریم که این ساخت و سازها مناسب نیست و ورزشگاه آزادی نباید از یکپارچگی خارج شود البته ساخت و سازهای جدید را مورد بررسی قرار می‌دهیم و در صورت نیاز حاد و واجب این کار را به صورت سازه‌هایی سبک انجام خواهیم داد. در غیر این صورت به شدت مخالف ساخت و ساز در این مجموعه هستیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با اشاره به بحث استادیوم فوتبال ورزشگاه آزادی خاطر نشان کرد: هر بازی که این دو تیم در زمین مجموعه آزادی انجام می‌دهد 70 میلیون تومان برای سازمان توسعه هزینه دارد اما ما از این دو تیم برای هر بازی مبلغ 50 میلیون تومان را دریافت می‌کنیم که سالیان زیادی است که آن را پرداخت نکرده‌اند.

ما ابتدا گفتیم که با تعامل فدراسیون فوتبال و تامین این هزینه از بخش تبلیغات محیطی هزینه مذکور پرداخت می‌شود اما تا به این لحظه فدراسیون فوتبال هیچ محلی را از درآمدهایش اختصاص نداده است.

هزینه پرسنل حاضر در مجموعه و سایر موارد هم برعهده سازمان توسعه است و همین سبب شده تا اداره این مجموعه با سختی انجام پذیرد. اما با برنامه هایی که برای آزادی داریم، امیدواریم که بتوانیم این مجموعه را علاوه بر بازسازی در اختیار عموم مردم نیز قرار دهیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار