فعالان محیط زیست در شهرستان اقلید قرار محیط زیستی خود را به پاکسازی حاشیه بخش وسیعی از تفرجگاه چشمه رسول الله اختصاص دادند و در این برنامه بیش از یک تن زباله جمع آوری شد.
کد خبر: ۶۱۲۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 29 May 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:در هفته نخست خرداد و مقارن با ماه مبارک رمضان گروه‌های محیط زیستی و طبیعت دوستان همراه با عبادت در این روزها رسالت خود در برابر طبیعت را از یاد نبرده‌اند و مجدانه در پاکسازی طبیعت- آموزش و فرهنگ‌سازی در منطقه محل زندگی خود تلاش می‌کنند. ما نیز به رسم هر هفته تلاش داریم در قرار سبز رسانه‌ای برای تمام فعالان محیط زیست کشور باشیم. کوشش آنان را در اخبار محیط زیستی این هفته بخوانید:

* شیرازی‌ها روز جهانی تنوع زیستی را متنوع گرامی داشتند

پارک آزادی شیراز در روز جهانی تنوع زیستی بار دیگر به همت سمن‌های محیط زیستی این شهر و سازمان‌های مرتبط با برپایی غرفه هایی زمینه حضور طبیعت دوستان را در این پارک فراهم ساخت.

در این مراسم که با مشارکت 7 سمن‌ محیط زیستی، اداره منابع طبیعی استان فارس، سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس برگزار شد؛ غرفه‌هایی برای آشنایی با اکوسیستم تالابی، اکوسیستم جنگل‌های بلوط زاگرس و اکوسیستم شهری و نیز دو غرفه هم به منظور آشنایی با تنوع گیاهی و تنوع جانوری استان فارس ترتیب داده شد.

بازدیدکنندگان ضمن بازدید از این غرفه‌ها از طریق نمایش عروسکی، ساخت ماکت شهری(با مواد بازیافتی) و ماکت تالاب (با گل رس) و برگزاری نمایشگاه نقاشی، با تنوع زیستی استان خود آشنا شده و آموزش دیدند .

امضا تعهدنامه همیار زمین و اهدای نشان همیار زمین به بیش از 300 کودک و نوجوان، از دیگر برنامه های دوستداران طبیعت در این شهر بود که با هدف انگیزه دهی به نوجوانان و فرهنگ سازی صورت گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار