کانال های آب ۲هزار و ۵۰۰ ساله تخت جمشید می تواند به جاذبه جدید گردشگری تخت جمشید تبدیل شود.
کد خبر: ۶۱۵۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹ 03 June 2018

تابناک فارس به نقل از مهر:حمید فدایی ‌ سرپرست پایگاه میراث جهانی تخت‌جمشید در این رابطه بیان کرد: احتمال اینکه گردشگران بتوانند از این آبراهه ها و کانال های هخامنشی دیدن کنند وجود دارد اما در حال حاضر تصمیم و یا برنامه ای در این خصوص نداریم.

وی افزود: کاوش های باستان شناسی در این محوطه انجام و قسمت هایی از این کانال ها نیز احیا و بازسازی شده، اما این آثار دوهزار و ۵۰۰ ساله فعلا بازدیدکننده عمومی ندارد.

فدایی اضافه کرد: هم اکنون این محوطه تاریخی مورد بازدید کارشناسان و متخصصین قرار می گیرد اما امکان بازدید از این محل برای گردشگران مهیا نیست.

وی با تاکید بر اینکه کانال های آب تخت جمشید می تواند به جاذبه جدید گردشگری تبدیل شود، گفت: در مرحله نخست باید امنیت گردشگران در محل تامین شود و سپس مورد نورپردازی و فضاسازی قرار گیرد.

سرپرست پایگاه میراث جهانی تخت‌جمشید درخصوص کاوش های باستان شناسی در این محوطه نیز گفت: تاکنون سه فصل کاوش در آبراه های تخت جمشید انجام شده که باستان شناسان به کشفیات جالبی هم دست یافتند به طوری که می‌توان به طول این کانال ها و ارتفاع آن در سطح زمین همچنین کشف سفال ها و قطعات سنگی هخامنشی نیز اشاره کرد.

فدایی ادامه داد: احتمال اینکه فصل چهارم کاوش این منطقه نیز امسال آغاز شود، وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار