/19 رمضان، سالروز ضربت خوردن حضرت علی(ع)/
امام جمعه ماهشهر با بیان اینکه امام علی(ع) پس از ضربت چند روز در بستر بودند و سفارشاتی داشتند، گفت: ایشان خواندن نماز و قرآن و رسیدگی به ایتام را سفارش می کردند. بنابراین کسانی که توانایی دارند رسیدگی به ایتام را در ماه مبارک رمضان فراموش نکنند.
کد خبر: ۶۱۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ 04 June 2018

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین غبیشاوی با تسلیت ایام ضربت شهادت امام علی(ع) اظهار کرد: امام علی(ع) سالهای طولانی منتظر ضربت خوردن و شهادت شهادت خود در ماه مبارک رمضان بودند.

وی افزود: امام علی(ع) در خطبه آخر پیامبر اکرم(ص) در آخرین جمعه ماه شعبان در مورد فضیلت ماه مبارک رمضان می پرسند که بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان چیست؟ پیامبر(ص) پاسخ می دهند که دوری از گناه بهترین عمل است.

امام جمعه ماهشهر گفت: پیامبر(ص) پس از این پاسخ کوتاه گریه می کنند. امام علی(ع) علت را جویا می شوند و ایشان می فرماید به دلیل مصیبتی که در ماه مبارک رمضان بر شما وارد می شود گریه می کنم. امیرالمومنین(ع) سوال می کنند آیا در آن زمان دین من سالم خواهد بود؟ و پیامبر می فرمایند بله.

غبیشاوی عنوان کرد: امیرالمومنین(ع) در هر یک از شب های ماه مبارک رمضان میهمان یکی از فرزندانشان بودند که شب ضربت میهمان دخترشان حضرت زینب(س) بودند و ایشان می فرمایند که پدرم در این شب به آسمان نگاه می کرد و می فرمود به خدا سوگند همان شبی است که پیامبر خدا(ص) به من وعده داده بود.

وی عنوان کرد: امام علی(ع) نزدیک سحر به مسجد می رفت و می فرمایند هنوز به خارج از منزل نرفته بودم که چند مرغابی به حیاط آمده بودند و بالهایشان را زیر پای من می گذاشتند و با زبان بی زبانی می خواستند مانع بیرون رفتن من بشوند. امام علی(ع) به دخترشان حضرت زینب(س) می فرمایند که این مرغابی ها مقدمات خبری را اطلاع می دهند.

امام جمعه ماهشهر گفت: امیرالمومنین(ع) به مسجد رفتند و عمل شوم ابن ملجم در محراب نماز ایشان رخ می دهد. امام علی(ع) بعد از ضربت خوردن می فرمایند به خدای کعبه علی رستگار شد. صدای شهادت ایشان با صدای جبرئیل در شهر کوفه پبچید.

غبیشاوی با بیان اینکه امام علی(ع) پس از ضربت چند روز در بستر بودند و سفارشاتی داشتند، تصریح کرد: ایشان خواندن نماز و قرآن و رسیدگی به ایتام را سفارش می کردند. بنابراین کسانی که توانایی دارند رسیدگی به ایتام را در ماه مبارک رمضان فراموش نکنند.

وی عنوان کرد: مردم در این ایام سعی کنند بیشتر در مجالس احیا و مساجد حضور داشته باشند و برای پیروزی مسلمانان دعا کنند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار