آیین احیای سومین شب از لیالی قدر پنجشنبه شب با حضور مردم ولایتمدار و دیندار البرز در سراسر این استان برگزار شد و دستان پر از نیاز و ندای الغوث الغوث آنان به جای جای آن معنویت خاصی بخشید.
کد خبر: ۶۱۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵ 08 June 2018

به گزارش تابناک : شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان آخرین فرصتی در هر سال است تا تمام تلاش خود را بکار بریم تا در پناه رحمت خداوند متعال قرار بگیریم.
شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان که همزمان با سومین شب قدر و شب سوم شهادت مولای متقیان، حضرت علی (ع) است، بنا به گفته ای از دو شب قبل افضل تر است و به احتمال قوی شب قدر واقعی است.
مردم مومن و خداجوی البرز در این شب با حضور در مساجد، حسینیه ها، امامزادها، تکیه ها و منازل خود از درگاه الهی با خواندن دعای جوشن کبیر و قرآن بر سر گذاشتن طلب عفو و بخش کردند و از خدای متعال خواستند تا سالی پر از موفقیت و برکت و به دور از هر مشکلی برای خود، خانواده، هموطنان و کشورشان رقم بزند.
آئین های مذهبی ایام قدر با عزاداری در سوگ قرآن ناطق و نخستین خورشید امامت حال و هوای دیگری به خود گرفت و مردم مومن و ولایتمدار البرز برای تعجیل از ظهور فرزندش امام مهدی (عج) دست به دعا برداشتند.
در کرج مرکز استان البرز این مراسم معنوی در بارگاه ملکوتی امامزادگانی همچون حسن(ع)، محمد و سکینه خاتون(ع)، طاهر(ع) ومساجد ، حسینیه ها و مصلاهای این شهر برگزار شد و اقشار مختلف مردم تا سحرگاه امروز جمعه بیست وسوم رمضان به دعا و راز ونیاز با خدا پرداختند. 
آیین قرآن خوانی، قرآن به سرگذاشتن، خواندن دعاهای جوشن کبیر (صد بند)، مجیر، افتتاح و دعاهای مستحبی و نمازهای قضا و نماز 100رکعتی از آیین های شب قدر بود که مردم موحد این استان به جا آوردند. 
در این آیین با شکوه مداحان وسخنرانان درباره اهمیت شب قدر و همچنین مناقب حضرت علی(ع) و چگونگی ضربت خوردن و به شهادت رسیدن آن امام همام را برای مردم بیان کردند . 
همچنین در این شب قدر شماری از مردم در پایگاه های سیار انتقال خون که در جایگاه های برگزاری مراسم قدر دایر شده بود، اقدام به اهدای خون کردند. 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اعلام کرد که برای برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر، بقعه های 33 امامزاده در این استان آماده سازی شد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آئین معنوی شب های قدر امسال با شکوه خاصی در بقعه های متبرکه و دیگر مکان های فرهنگی مذهبی استان البرز با حضور مردم مومن و روزه دار البرز برگزار شد.
وی برنامه های لیالی قدر درامامزادگان البرز را شامل قرائت قرآن، دعای مجیر، دعای جوشن کبیر، مناجات و سخنرانی برشمرد و گفت: زائران و شب زنده داران در این مراسم از حضور سخنرانان برجسته کشوری،استانی و همچنین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بهره مند شده و به عزاداری و راز و نیاز با پروردگار خود پرداختند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کرج نیز گفت که همزمان با ایام لیالی قدر تهمیدات ترافیکی در کلانشهر کرج اعمال شد.
سرهنگ غلامعلی شرق افزود: با هدف تامین امنیت روزه داران تمهیدات ترافیکی در امامزاده حسن (ع )، امامزاده محمد(ع ) ، امامزاده طاهر (ع ) و مصلا کرج محدودیت رفت وآمد خودروها اعمال شد.
وی خاطرنشان کرد: پلیس راهور کرج ازابتدای ماه مبارک رمضان طرح های ویژه ترافیکی با هدف روان سازی ترافیک به ویژه در آستانه افطار و ساعات پایانی شب اجرا کرده است. 
شرق گفت: در ایام ماه مبارک رمضان، پلیس با رانندگانی که اقدام به ایجاد آلودگی صوتی ، مزاحمت و عدم رعایت شئون اسلامی کنند، برخورد قانونی می شود. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تمهیدات ترافیکی در روز قدس امسال اشاره و اظهار داشت:در این روز از ساعت 7:30 صبح محدودیت های ترافیکی اعمال و مسیر راهپیمایی پاکسازی می شود.
وی افزود: شهروندان ساکن در مسیر راهپیمایی که خودروهای خود را در معابر پارک می کنند قبل از ساعت 7:30 حتما نسبت به جابه جایی خودروهای خود اقدام کنند در غیر اینصورت با استفاده خودروهای ماشین بر اقدام به جمع آوری این خودروها می شود. 
آیین شب قدر در 33 امامزاده و 16 مصلای استان البرز وده ها مسجد و حسینیه استان برگزار شد.

 

 

منبع : ایرنا 

برچسب ها: شب قدر ، استان البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار