کد خبر: ۶۲۲۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳ 23 June 2018
به گزارش تابناک سمنان ،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، بابیان اینکه سه هزار و ۵۰۰ هکتار نهال‌کاری طی سال گذشته در استان صورت گرفته است، گفت: این میزان در سال جاری افزایش می‌یابد.علینقی حیدریان  ضمن پاسخ به سؤالی درباره اقدامات منابع طبیعی در راستای کاهش بیابان‌زایی در سطح استان سمنان و بابیان اینکه این استان پنج میلیون و ۲۰۰ هکتار بیابان دارد، تأکید کرد: در سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ هکتار نهال‌کاری در ۵۰ نقطه استان صورت گرفت.
اجرای عملیات بیابان‌زدایی در ۱۰ هزار هکتار اراضی
مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه در بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان عملیات بیابان‌زدایی صورت گرفته است، گفت: امیدواریم در سال جاری نیز بتوانیم با همراهی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و مشارکت‌های مردمی عملیات بیابان‌زدایی را صورت دهیم.
حیدریان کنترل هرز آب در شش هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی استان سمنان را سومین اقدام تأثیرگذار منابع طبیعی در راستای کاهش بیابان‌زایی دانست و تأکید کرد: این هزر آب‌ ها می‌توانند منبع خوبی برای تغذیه بذرها و نهال‌های کاشته شده در خط بیابانی استان باشند.
وی افزود: بذر پاشی گیاهان مقاوم در برابر شرایط سخت آب و هوایی نیز دیگر اقدام منابع طبیعی برای جلوگیری از رشد بیابان‌ها در سال گذشته بوده که در سال جاری نیز باهمت کارشناسان منابع طبیعی تداوم خواهد یافت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار