برگزيدگان جشنواره حضرت علي از برگزاري مراسم جشنواره حضرت علي اكبر گلايه‌هايي داشتند و جشنواره را به نام خود ولی به کام دیگران عنوان كردند.
کد خبر: ۶۲۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ 26 June 2018

به گزارش تابناک قم، امسال تجلیل از جوانان برتر استان به عنوان بخشی از جشنواره حضرت علی اکبر(ع) در اردیبهشت ماه در ورزشگاه شهید حیدریان برگزار شد که طی آن جوانان برتر در حوزه‌های قرآنی، علمی، پژوهشی، کارآفرینی، صنعت، روستا، جوان سرباز، طلبه جوان، دانشجوی نخبه، فعال فرهنگی اجتماعی، فعال در عرصه هنر، نویسنده جوان، جوان معلول دارای توانایی های خاص، بسیجی جوان و نخبه ، قهرمان ورزش، فعال در عرصه مطبوعات و اطلاع رسانی، فعال نخبه در عرصه فضای مجازی و مبتکر و مخترع تجلیل شدند.

به دلیل شلوغی مراسم و کم و کاستی‌های دیگر برگزیدگان و جوانان برتر استان قم انتقاداتی به جشنواره داشتند و پیشنهاداتی ارائه کردند که با تعدادی از آنها به گفت‌وگو پرداختیم.

اهدای لوح صوری به برگزیدگان جشنواره

یکی از برگزیدگان جشنواره حضرت علی اکبر با بیان اینکه برنامه بیشتر به بهانه تجلیل از جوانان برتر برگزار شده بود گفت: این امر در حالی بود که برگزیدگان مانند افراد عادی در این مراسم حضور پیدا کردند و در پایان برنامه نیز در حال رفتن بیرون تشک و کتاب عکس را به افراد برگزیده هدیه دادند که اگر تنها لوح اهدا می‌شد بهتر بود.

وی خاطرنشان کرد: چند روز پس از مراسم طی تماسی دعوت شد تا جوایز نقدی جشنواره در نشستی با حضور استاندار اهدا شود ولی برنامه لغو شد و دیگر هیچ خبری نشد.

این جوان برتر که نخواست نامش فاش شود، با بیان اینکه تنها به اهدای یک لوح نمایشی به برگزیدگان اکتفا کردند گفت: جمعیت فراوانی در مراسم تجلیل حضور داشتند ولی دریغ از اینکه از برگزیدگان سؤالی بپرسند علت کسب عنوان جوان برتری از سوی آنها چیست؟

وی خاطرنشان کرد: مراسم به نام ما ولی به کام دیگران بود و زمانی را به یکی از بازیگران اختصاص دادند ولی برای ما به اهدای لوح اکتفا کردند.

وی عنوان کرد: اینگونه برنامه‌ها نباید صوری باشد تا حداقل دیگران با برگزیدگان آشنا شوند و بتوانند خود را ارتقا دهند.

این برگزیده جشنواره حضرت علی اکبر با بیان اینکه منتظر بودیم نشستی برگزار شود تا با بیان ایده‌ها و طرح‌ها شاهد پیشرفت استان در عرصه‌های مختلف باشیم گفت: طرح‌ها و ایده‌های زیادی وجود داشت ولی این نشست برگزار نشد در حالی که با استفاده از این جوانان برتر، استان می‌تواند به پیشرفت برسد.

نبود فکر عمیق به عنوان پشتوانه جشنواره علی اکبر

وی یادآور شد: هیچ نشستی برای استفاده از استعدادها و توانمندی‌های برگزیدگان جشنواره برگزار نشده است بنابراین نشان می‌دهد فکر عمیقی پشت این برنامه‌ها نیست اگر اینگونه برنامه‌ها ارزش‌گذاری نشود انگیزه جوانان کاهش پیدا می‌کند.

این جوان برتر یادآور شد: برگزیدگان جشنواره حضرت علی اکبر بدون تردید به دنبال هدیه مادی نبودند و افراد موفقی بودند و بدون توقع و چشمداشت کار و وظیفه خود را انجام می‌دادند.

یکی دیگر از برگزیدگان که به جز لوح تقدیر هیچ هدیه‌ای دریافت نکرده است گفت: در این مراسم برای مجموع جوانان برتر استان به اندازه‌ای ارزش قائل نشدند که حتی پنج دقیقه میکروفون در اختیار آنها بگذارند تا صحبتی داشته باشند و حتی دریغ از یک قطره آب در طول چند ساعت برنامه و بعد از برنامه هم که هیچ.

وی خاطرنشان کرد: این انتظار وجود داشت که از جوان برگزیده و برتر تقدیر شود ولی هیچ هدیه‌ای اهدا نشد و استاندار، معاون وزیر، مدیرکل و دیگر مسؤولان تنها با لبخندی در هنگام اهدای لوح از برگزیدگان استقبال کردند در حالی که برای این برنامه مبلغ گزافی هزینه شد.

این جوان برتر هم که به دلایلی نخواست نامش در گزارش ذکر شود، خاطرنشان کرد: ظرفیت و استعداد جوانان گنجینه ارزشمند است که می‌توان از تجربه و رمز موفقیت آنها نهایت استفاده را برد بنابراین باید اتاق فکری در این زمینه وجود داشته باشد یا حداقل کمک کنند تا در زمینه فعالیت خود پیشرفت کنند.

برگزیده دیگر این جشنواره با بیان اینکه برنامه تقدیر از نخبه‌های استان در حاشیه جشن روز جوان در سالن حیدریان، به شکلی نه چندان آبرومند و شایسته برگزار شد گفت: یک تشک سفری بدون کاربرد و نامناسب در این جشنواره اهدا کردند و هدیه نقدی نیز به زمان دیگر موکول شد ولی اکنون هنوز خبری از هدایای این مراسم نیست.

وی خاطرنشان کرد: چنین رفتاری با برگزیدگان جشنواره شایسته نیست. شاهد بودیم که جشنواره در مکانی شلوغ برگزار شد که حتی پذیرایی از مهمانان ویژه نیز صورت نگرفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار