دبیر شورای ترافیک استان قم گفت: توان و ظرفیت پارکینگ در شهر قم بسیار کم‌تر از چیزی که بوده که برای سفر مردم به استان قم در ایام ملی و مذهبی تبلیغ می‌شود، برای بهبود وضعیت پارکینگ در سطح شهر قم باید فکری اساسی شود.
کد خبر: ۶۲۴۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ 27 June 2018

به گزارش تابناک قم، وحید مقدم در جلسه ستاد برگزاری جشن‌های دهه کرامت که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید تمهیدات لازم برای ترافیک روان در محورهای استان قم در دهه کرامت اندیشیده شود.

وی با اشاره به نزدیکی به دهه کرامت و سفر پرشور مردم از شهرهای مختلف کشور به استان قم افزود: هرسال در دهه کرامت شاهد افزایش سفر به استان قم و اسکان مسافران و زائران در سطح بوستان‌ها و پارک‌های شهر هستیم.

دبیر شورای ترافیک استان قم با انتقاد از کمبود محسوس پارکینگ در سطح شهر قم گفت: حقیقت این بوده که توان و ظرفیت پارکینگ در شهر قم بسیار کم‌تر از چیزی که بوده که برای سفر مردم به استان قم در ایام ملی و مذهبی تبلیغ می‌شود، برای بهبود وضعیت پارکینگ در سطح شهر قم باید فکری اساسی شود.

مقدم با اشاره به اهمیت مدیریت محورهای مواصلاتی استان قم در دهه کرامت عنوان کرد: حضور پرشور مردم از تمام نقاط کشور به استان قم در ایام دهه کرامت سبب ترافیک در برخی محورهای مواصلاتی استان می‌شود که باید برای مدیریت آن‌ها برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت گیرد.

وی با اشاره به برخی مشکلات ایجادشده ناشی از کمبود پارکینگ در استان قم خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های استان در مسئله حمل‌ونقل و پارکینگ در اعیاد بزرگ ملی و مذهبی کم بوده و پاسخگویی نیازهای روزافزون نیست.

دبیر شورای ترافیک استان قم با اشاره به بهبود نسبی وضعیت استان قم در مسئله اتوبوس و استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌جای حمل‌ونقل شخصی ابراز کرد: در مسئله اتوبوسرانی توسعه‌های قابل‌توجهی در سال‌های گذشته انجام‌گرفته اما همچنان مشکلاتی در این بخش احساس می‌شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم نیز در این جلسه، با اشاره به اهمیت برگزاری باشکوه دهه کرامت در استان قم بیان کرد: با توجه به جایگاه ویژه استان قم در مسائل مذهبی و فرهنگی باید اعیاد و جشن‌های ویژه دهه کرامت در وضعیتی مطلوب و قابل قبولی در استان قم انجام شود.

سید حسن رضوی تفاوت استان قم با شهرهای دیگر در اعیاد و مناسبت‌های مذهبی را موردتوجه قرار داد و عنوان کرد: باید تفاوت‌های ملموسی بین استان قم و سایر استان‌های کشور در باشکوه‌تر برگزار شدن اعیاد دهه کرامت احساس شود.

وی با اشاره به اهمیت تعامل دستگاه‌های استانی در برگزاری باشکوه اعیاد دهه کرامت ادامه داد: دستگاه‌های مختلف استانی در برگزاری باشکوه مراسم و اعیاد دهه کرامت باید تعامل و همکاری‌های لازم را داشته باشند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار