معاون درمان علوم پزشکی شیراز گفت: آرایشگاه های زنانه محلی برای انجام عمل های زیبایی نیست و مردم باید از انجام چنین کارهایی در مراکز غیر درمانی جلوگیری کنند.
کد خبر: ۶۲۵۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 02 July 2018

تابناک فارس به نقل از مهر: عبدالخالق کشاورزی در نشست خبری حوزه درمان علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: دو هفته قبل بدون اطلاع هیچ دستگاهی به همراه یک قاضی به دشت ارژن مراجعه کردیم و ۷ رستوران غیر بهداشتی را تعطیل کردیم.

وی ادامه داد: از طرفی نظارت ویژه بر روی آرایشگاه های زنانه نیز وجود دارد که متاسفانه بیشترین تخلفات موضوع زیبایی در آنجا مشاهده می شود.

معاون درمان علوم پزشکی شیراز یادآور شد: طی ۳ ماه اول ۷۹۹ بازدید از مراکز درمانی و یا مراکزی که موضوع بهداشتی داشتند انجام شد.

کشاورزی افزود: سامانه خطاهای ۲۸ گانه ابتکار دانشگاه علوم پزشکی شیراز است که کشوری شده که در هر بیمارستان اتفاقات مشخص است.

وی در خصوص وضعیت تخت های بیمارستانی نیز گفت: کمبود خاصی نداریم فقط در موضوع اعصاب و روان حدود ۱۵۰ تخت کم داریم که با راه اندازی بیمارستان جدید این مشکل نیز برطرف می شود.

معاون درمان علوم پزشکی شیراز در خصوص وضعیت ۱۱۵ نیز گفت: طی ۳ ماه اول سال جاری در بحث مصدومین تصادفی ۷۴۳ زن و ۱۹۱۵ مرد بودند و در کل مددجویان اورژانس ۱۱ هزار و ۵۵۲ زن و ۱۶ هزار و ۲۷۸ نفر بودند.

کشاورزی ادامه داد: مصدومان سنین ۱ تا ۱۰ ساله ۲۲۲ نفر، مصدومین سنین ۱۱ تا ۲۰ ساله ۴۶۸ نفر، مصدومین سنین ۲۱ تا ۴۰ سال ۱ هزار و ۳۴۰ نفر، مصدومین ۴۱ تا ۶۰ ساله ۴۵۰ نفر و مصدومین ۶۰ سال به بالا نیز ۱۵۹ نفر بوده اند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ضریب اشغال تخت های بیمارستان ها حدود ۱۰۰ درصد است که بخشی از آنها از دیگر استانها به شیراز مراجعه می کنند.

معاون درمان علوم پزشکی شیراز یادآور شد: مردم باید مراحل درمان را در استانهای خود طی کنند زیرا خدمات مناسبی در مراکز استان های دیگر داده می شود.

کشاورزی در خصوص وضعیت پذیرش بیماران نیز گفت: تمام تلاش ما مشخص شدن وضعیت بیماران کمتر از ۱۲ ساعت است و امروز اتفاقات بیمارستانها مشکلی ندارند.

وی در خصوص شکایات نیز گفت: طی ۶ ماه گذشته ۴۵۷ پرونده تشکیل شده که ۲۵۷ تعزیرات حکومتی، ۳۳ دادگاه انقلاب ارجاع و ۳۹ نیز پلمپ شد.

معاون درمان علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: در شیراز ۸۰ مطب مامایی، ۱.۵۰ تخصصی و فوق تخصصی، ۲۸ درمانگاه پوست و مو، ۹۰ درمانگاه عمومی، تخصصی و فوق تخصصی، ۶ مرکز جراحی محدود و ۴۹۲ مرکز توانبخشی فعال است.

کشاورزی یادآور شد: یکی از خط قرمزهای بسیار جدی دریافت زیرمیزی است که طی ۱ سال شاهد ۲ مورد بودیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار