دادستان کل کشور گفت: مجازات آخرین مرحله‌ای است که باید برای مبارزه با موادمخدر در نظر گرفته شود و به تنهایی کارساز نیست.
کد خبر: ۶۲۶۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ 03 July 2018

به گزارش تابناک : حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در مراسم سالروز جهانی مبارزه با موادمخدر که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: مساله مبارزه با موادمخدر تنها با مجازات حل نمی‌شود.

وی افزود: ابتدا باید زمینه‌های این آسیب اجتماعی را مطالعه، بررسی کنیم و اقدامات لازم برای پیشگیری را انجام دهیم. خوشبختانه در این زمینه کارهای علمی و تخصصی صورت گرفته است.

دادستان کل کشور گفت: معتقدیم که مساله مجازات آخرین مرحله‌ای است که باید برای مبارزه با موادمخدر مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تصریح کرد: مسئولان امر باید در زمینه اشتغال، فرهنگ و جلوگیری از ورود موادمخدر صنعتی و سنتی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: تمام این موارد باید در مساله مبارزه با مواد مخدر به عنوان اموری که مقدم بر مجازات است، لحاظ شود.

دادستان کل کشور گفت: مساله مجازات نیز یکی از مسائلی است که می‌تواند در امر مبارزه با موادمخدر موثر واقع شود.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که مبارزه با مواد مخدر احتیاج به اصلاح دارد، اصلاحی که اخیرا در مجلس شورای اسلامی نسبت به مجازات اعدام انجام شد و به نظر ما یک اصلاح ناقص بود.

دادستان کل کشور اظهار کرد: همان زمانی که در مجلس شورای اسلامی این موضوع مطرح شد، گفتیم که باید مجموعه قانون به عنوان یک مجموعه به هم پیوسته با هم لحاظ شود که این امر به دادستانی کل ارجاع شد و هم اکنون حدود بیش از یک سال است کار‌های کارشناسی آن صورت گرفته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه مجموعه اصلاح قانون آماده شده است و در شرف تقدیم به رئیس قوه قضاییه است، تا بعد از آن به دولت و سپس به مجلس ارائه شود.

دادستان کل کشور گفت: ما معتقدیم که باید این مجموعه قوانین با هم دیده شوند، یعنی صرف برداشتن مجازات اعدام و یا کم و زیاد کردن آن موثر نیست و باید عوامل و مولفه‌های مختلفی که با یکدیگر پیوند فراوانی دارند نیز مورد توجه قرار گیرد و به عنوان یک امر و موضوع  جدی در کشور و آسیب جدی مطرح باشد، لذا دستگاه‌های مختلف از جمله انتظامی، امنیتی، اجرایی و قضایی باید در این راستا با یکدیگر تعامل داشته باشند.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار