رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با توجه به خشکسالی، تنها راه تداوم حیات کشاورزی در این استان، توسعه کشت گلخانه ای است و از این رو، سه مکان در شهرستان های پاسارگاد، مرودشت و کوار به عنوان پایلوت احداث روستای گلخانه ای انتخاب شده است.
کد خبر: ۶۳۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 15 July 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمد مهدی قاسمی در جلسه کمیته ویژه گلخانه های استان فارس افزود: ایجاد روستای گلخانه‌ای با هدف ایجاد زنجیره تولید، کاهش قیمت تمام شده محصول، سهولت در دستیابی به نهاده و تسهیل بازاریابی در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: تولید مستمر در محیط حفاظت شده و همچنین تولید محصول خارج ازفصل با بهره وری بالاتر در تمام نهاده ها از جمله فواید کشت گلخانه ای است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: اصلی ترین دلیل توسعه کشت در محیط های کنترل شده گلخانه ای در استان فارس خشکسالی های اخیر و تلاش در جهت تداوم حیات کشاورزی و رسیدن به کشاورزی پایدار است.
وی با اشاره به تخصیص وام اشتغال پایدار روستایی با سود شش درصد برای توسعه گلخانه ها و تاکید بر تسهیل و تسریع در روند اعطای این وام به متقاضیان، گفت: تلاش در جهت توسعه گلخانه ها کار مشارکتی است که با توجه به شرایط خشکسالی حاکم در دستور کار وزرات‌ جهاد کشاورزی قرار گرفته است.
قاسمی دلیل استقبال اندک از توسعه گلخانه ها را آشنایی ناکافی بهره‌برداران کشاورزی و سرمایه‌گذاران از شرایط حاکم بر جامعه و مزیت‌های توسعه کشت در محیط های کنترل شده گلخانه‌ای عنوان کرد و افزود: کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی فارس تمام تلاش خود را در ترویج این امر به کار گیرند.
این مقام مسئول ضمن تاکید در تسریع عملیات اجرایی روستاهای گلخانه‌ای، اظهار داشت: روند اجرای توسعه گلخانه ها و به ویژه روستاهای گلخانه‌ای باید شتاب گیرد و تمامی موانع در این زمینه رفع شود چون به کارگیری تمام روش ها در جهت صرفه جویی در هزینه ها ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار