فرماندار شیراز گفت: سازمان آموزش و پرورش برنامه منظمی همراه با نظارت دقیق مبنی بر دریافت شهریه‌های مدارس داشته باشد.
کد خبر: ۶۳۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳ 24 July 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حیدر عالیشوندی فرماندار شیراز در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان شیراز، با اشاره به آغاز ثبت نام مدارس گفت: نگرانی و دلهره همه خانواده‌ها توجه به فرزندانشان است که در شرایط خوب و ایده آل بتوانند ادامه تحصیل کنند و زمانی که جهت نام نویسی فرزندان خود به مراکز آموزشی مراجعه می‌کنند با دریافت‌های زیادی رو به رو می‌شوند که در این رابطه باید تدابیری اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از خانواده‌ها به علت مشکلات اقتصادی و مالی مجبور به حذف تحصیل فرزندان خود می‌شوند، افزود: بنابراین ۴ ناحیه آموزش و پرورش شهرستان شیراز مکلف است برای دریافت مبالغ و هزینه‌های شهریه مدارس برنامه و طرحی را ارائه کند.

عالیشوندی ادامه داد: همچنین باید در این رابطه نرخ مصوبی برای ثبت نام دانش آموزان تعیین شود و به نحوی برای والدین اطلاع رسانی شود و موجب تبعیض و بی عدالتی آموزشی منجر نشود.

فرماندار شیراز تصریح کرد: هزینه‌های ثبت نام مدارس باید در هیئت امناء آموزش و پرورش مشخص شود و مورد ارزیابی قرار بگیرد، و شورای آموزش می‌تواند بر عملکرد مدارس نظارت مستمری را داشته باشند و ۴ نواحی شهرستان شیراز برنامه مشخصی برای گرفتن شهریه ثبت نام دانش آموزی داشته باشند تا در این مورد به خانواده‌ها ظلم و اجحافی نشود.

وی اظهار کرد: این روز ها خانواده ها و والدین با مراجعه به مدارس با موضوع مشارکت یا کمک رو به رو خواهند شد که متاسفانه این موضوع مشارکت دلخواهی به مشارکت اجباری تبدیل شده است و در این زمینه شورای آموزش و پرورش باید الگوی خاصی تعریف و مشخص کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار