طلاق نتیجه 71 درصد از پرونده های اورژانس اجتماعی در خصوص طلاق است
رئیس اداره بهزیستی گناباد هشدار داد: طلاق های توافقی زوجین سبب شده، توصیه های مشاورین اورژانس اجتماعی بی نتیجه باشد و کار را برای جلوگیری از بروز طلاق در زوجین دشوار نموده است!
کد خبر: ۶۳۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱ 19 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، علی ستوسر افزود: اورژانس اجتماعی ماموریت های گوناگونی از جمله طلاق، روابط غیر زنا شویی، فرار از منزل، کودک آزاری و همسر آزاری دارد که بیشترین تمرکز این اورژانس در گناباد، مسئله طلاق است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته ۷۱ درصد از پرونده های حاصله به اورژانس اجتماعی در خصوص طلاق منجر به طلاق شده، خاطرنشان کرد: یکی از علل این آمار، افزایش طلاق توافقی زوجین به دلیل کم صبری آنان می باشد و به همین علت، تلاش مشاورین اداره بهزیستی در این خصوص بی نتیجه می باشد و کار را برای آنان دشوار می کند.
ستوسر به گناپا افزود: وکلا در خصوص طلاق به دلیل مشاهده کم صبری موکلین خود، سریع ترین راه را پیشنهاد می کنند در حالیکه باید در این خصوص بر عدم طلاق زوجین اهتمام وجود داشته باشد.
رئیس اداره بهزیستی گناباد با بیان اینکه اعتیاد عامل مهمی در طلاق زوجین است، تصریح کرد: اعتیاد، عدم علاقه، عدم آشنایی با مهارت های حل مسئله و عدم بلوغ فکری مهمترین علل درخواست طلاق از سوی زوجین گنابادی در اورژانس اجتماعی شهرستان بوده است.
ستوسر ادامه داد: در این خصوص باید مهارتهای زندگی قبل از ازدواج به زوجین به درستی آموزش داده شود و همچنین زوجین در پیاده سازی سبک زندگی اسلامی در زندگی مشترک خود اهتمام داشته باشند.
وی مشکل شنوایی را مشکل ترین معلولیت معرفی و اذعان کرد: تنها راه برقراری ارتباط اجتماعی، حس شنوایی است و در همین راستا در سال گذشته یک هزار و ۵۲۰ کودک ۳ تا ۶ سال مورد غربال شنوایی قرار گرفته اند که خوشبختانه تنها یک کودک دارای مشکل شنوایی بود.
ستوسر افزود: همچنین سه هزار و ۶۰۰ کودک نیز مورد غربال گری دیداری قرار گرفته اند که حدود ۱۰۰ نفر از این کودکان مشکلات بینایی داشتند و در راستای درمان این کودکان اقدامات لازم انجام شده است.
رئیس اداره بهزیستی گناباد، اشتغال مددجویان را مهم دانست و افزود: اگر فرآیند وام اشتغال مددجویان به خوبی انجام نشود، سبب بروز مشکلات مالی برای مددجویان می شود که در این راستا متقاضیان اخذ تسهیلات مورد بررسی قرار گرفته و به واجدین شرایط وام اعطا می شود.
ستوسر با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۶۲۱ نفر مددجو تحت پوشش اداره بهزیستی گناباد می باشند، گفت: یک هزار و ۳۱ نفر از این مددجویان ماهیانه براساس شرایطشان بین ۵۰۰هزار تا یک میلیون ریال مستمری دریافت می کنند.
اداره بهزیستی گناباد دارای ۵۲ مرکز تحت پوشش می باشد که از این تعداد ۶ مرکز نگهداری ایتام و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، معلولین ذهنی و خانه سالمندان وجود دارد و ۱۸۰ نفر در این مراکز نگهداری می شوند.
بنابراین گزارش تابناک خراسان رضوی، طلاق توافقي، طلاقيست كه در آن زن و شوهر در تمام زمينه هاي مربوط به زندگي مشترك از جمله مهريه، نفقه، جهيزيه و در صورت داشتن فرزند مشترك، حضانت فرزند توافق مي كنند و دادخواست 'صدور گواهي عدم امكان سازش' را تنظيم و به دادگاه تسليم مي كنند.
لازم به ذکر است هر چند طلاق توافقي در قانون ذكر نشده، اما قضات دادگاه خانواده معمولا آن را به لحاظ قانوني با مواد مربوط به طلاق خلع توجيه مي كنند.در طلاق توافقي زن و مرد توافق مي كنند از يكديگر جدا شوند و اين توافق در حكم دادگاه ثبت مي شود و ضمانت اجراي قانوني پيدا مي كند، ولي از آنجا كه بر اساس ماده 1133 قانون مدني حق طلاق با مرد است و مرد هر وقت كه بخواهد مي تواند زن خود را طلاق بدهد، معمولا زنان همه يا بخشي از حقوق مالي خود را مي بخشند تا همسرشان را براي جدايي راضي كنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار