مسوول سازمان بسیج دانشجویی خوزستان عنوان کرد:
مسوول سازمان بسیج دانشجویی خوزستان با بیان اینکه امسال تنها سالی است که دولت قول کمک مالی به ما را داده است، گفت: تابستان امسال 700 دانشجوی جهادگر در قالب 35 گروه‌ جهادی به مناطق محروم اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۶۳۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱ 25 July 2018

بهمن شهریاری با بیان اینکه به دلیل بی‌توجهی‌ها محرومیت‌های زیادی در برخی مناطق وجود دارد، اظهار کرد: کار عمرانی بهانه حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم است و این گروه‌ها برنامه‌های متفاوت آموزشی، بهداشتی، خدماتی و مهارتی انجام می‌دهند.

وی افزود: سال گذشته 32 گروه جهادی خوزستان به مناطق محروم اعزام شده بودند اما امسال 35 گروه جهادی سازماندهی شده‌اند که 700 دانشجوی جهادگر متشکل از خواهران و برادران در این گروه‌ها مشارکت می‌کنند.

مسوول سازمان بسیج دانشجویی خوزستان ادامه داد: تفاوت امسال با سال‌های گذشته این است که هر گروه باید یک عرصه را برای خود مشخص و در همان منطقه به مدت چهار سال فعالیت کند. هر گروه جهادی دو عرصه را برای فصل گرم و فصل سرد سال انتخاب می‌کند. اردوهای جهادی در تابستان 10 روزه هستند و بین دو ترم تحصیلی گروه‌ها برای تکمیل کار اعزام می‌شوند.

شهریاری گفت: محل ثبت‌نام برای جهادگران، حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج دانشجویی در سراسر استان است و ما هر کسی که بتواند کمک کند را می‌پذیریم و بستر برای همکاری تمام اقشار جامعه فراهم است. اعزام گروه‌ها به طور معمول از 15 شهریور آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: در فصل تابستان گروه‌های جهادی به مناطق سردسیر استان اعزام می‌شوند. اکنون در شرق خوزستان منطقه سوسن شرقی و در غرب و جنوب غرب استان روستاهای صیداویه آبادان و روستا‌های سوره خرمشهر در اولویت قرار دارند.

مسوول سازمان بسیج دانشجویی خوزستان با بیان اینکه گروه‌های جهادی حمایت مالی خاصی دریافت نمی‌کنند، گفت: امسال معاون سیاسی استاندار قول کمک به ما را داد که امیدواریم محقق شود. امسال تنها سالی است که دولت به ما قول کمک داده است.

وی تصریح کرد: دانشجویان علوم پزشکی به ارایه خدمات رایگان مشاوره درمانی و بهداشتی می‌پردازند. همچنین تیم پزشکی ما متشکل از هشت تا 10 پزشک متخصص در مدارس شبانه‌روزی مستقر می‌شوند و ویزیت رایگان و توزیع داروی رایگان انجام می‌دهند. کارهای خدماتی بسیار مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند. متاسفانه در این مناطق فقر آموزش و بهداشت وجود دارد و شبکه‌های بهداشت چندان فعال نیستند و مردم در روستاها و حاشیه شهر در حداقل‌های بهداشتی مانده‌اند.

وی با اشاره به بیان مقام معظم رهبری مبنی بر "کار جهادی تا پایان محرومیت"، عنوان کرد: دانشجویان جهادگر نیز از انجام خدمات بی‌منت به نیازمندان بهره زیادی می‌برند و این کار هجرت از خود است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: اردوهای جهادی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار