استاندار فارس گفت: با بیان اینکه با توجه به فعالیت‌هایی بخش خصوصی فضای کسب و‌ کار استان فارس بهبود یافته و از این نظر رتبه دوم کشور را داریم و نرخ بیکاری نیز در فارس کاهش یافته است، اظهار داشت: بر اساس امار در سال گذشته نرخ بیکاری فارس 10.9 درصد و در بهار امسال 9.9 درصد بوده و این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری کشور 12.1 درصد است.
کد خبر: ۶۳۴۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱ 25 July 2018

تاباک فارس به نقل از تسنیم:اسماعیل تبادار عصر امروز در بیست و یکمین جلسه شورای گفت‌وگو میان بخش‌های خصوصی و دولتی با بیان اینکه با توجه به فعالیت‌هایی بخش خصوصی فضای کسب و‌ کار استان فارس بهبود یافته و از این نظر رتبه دوم کشور را داریم و نرخ بیکاری نیز در فارس کاهش یافته است، اظهار داشت: بر اساس امار در سال گذشته نرخ بیکاری فارس 10.9 درصد و در بهار امسال 9.9 درصد بوده و این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری کشور 12.1 درصد است.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه باید وضعیت رشد اقتصادی فارس در جامعه ملموس باشد و مردم باید اثرات این رشد اقتصادی را ببینند، عنوان کرد: با تلاش اتاق بازرگانی و مجموعه دولتی تعداد زیادی از پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی واگذار می‌شود و با وجود مشکلات و محدودیت‌ها با همکاری بخش خصوصی و دولتی می‌توان وضعیت اقتصادی را بهبود بخشید.

وی با بیان اینکه می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های استانی فعالیت‌های اقتصادی و فعالیت‌های غیرنفتی را در استان فارس توسعه بخشید، گفت: در این‌میان اتاق بازرگانی نیز باید مطالبه گری کند و از بانک‌ها درخواست تسهیلات کند.

75 میلیارد تومان اوراق تسویه به پیمانکاران پرداخت شد

محسن کاویانی، مدیرکل امور مالیاتی استان فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه ارزش افزوده به طور کلی یک تعریف ساده داشته و آن هم وجود و ایجاد فاکتور در خرید‌ها و فروش‌ها میان فعالین اقتصادی در سطوح خرد و کلان است، اظهار داشت: از ابتدای سال 87 نسبت به دیتابیس فعالیت فعالین اقتصادی اقدام کرده‌ایم و بر اساس این منبع افرادی نیز به عنوان لیست سیاه در فعالیت‌های اقتصادی و مالیاتی در حوزه ارزش افزوده و ‌دریافت مالیاتی اعلام شدند.

کاویانی با بیان اینکه برای ارائه مالیات‌های ارزش افزوده فعالین اقتصادی باید در تارنمای مربوط به این طرح ثبت‌نام کنند، افزود: در حوزه مالیات مستقیم هیچ پرونده‌ای دو بار باز نشده اما‌ بر اساس قانون در‌حوزه مالیات‌های ارزش افزوده این اختیار داده شده است که تا 10 سال ارزش افزوده مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه 75 میلیارد تومان اوراق تسویه به پیمانکاران پرداخت شده و آئین‌نامه جدید اخذ مالیات این اوراق هنوزابلاغ نشده است، گفت: مدیران کل برخی از ادارات 9 درصد مالیات را گرفته‌ و در سایر بند‌ها مالیات‌های 9 درصدی را مصرف می‌کنند که این موضوع یک مشکل اساسی در روند اداری است که باید با آنها برخوردهای لازم صورت گیرد.

فعالین اقتصادی ‌تا تسویه حساب از پرداخت مالیات ارزش افزوده معاف هستند

یدالله رحمانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس نیز در این جلسه گفت: یکی از مشکلاتی که فعالیت اقتصادی در استان فارس دارند میزان دریافتی مالیات‌هایی است که اداره کل مالیاتی از این افراد گرفته است.

معاون اقتصادی استاندار فارس بیان کرد: در بسیاری از جلسات کارگروه رفع‌ موانع تولید فعالین اقتصادی از مغایرت میزان دریافتی مالیات گلایه‌مند هستند و در این کارگروه نسبت به برطرف کردن این‌مشکل اقدام‌‌هایی صورت گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: اکر پیمانکاری از دستگاه‌های دولتی طلبکار است تا زمانی که طلب خود را از دستگاه دولتی دریافت نکند باید تنها مالیات بر درآمد مستقیم خود را پرداخت کند و بعد از دریافت طلب از دستگاه دولتی مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می‌شود.

محمد صادق حمیدیان، معاون اتاق بازرگانی شیراز نیز در این جلسه گفت: از جمله مشکلاتی که فعالین اقتصادی در زمینه‌های پرداخت مالیات دارند می‌توان به عدم‌تمکین دستگاه‌های دولتی به استفاده حداکثری از بخش خصوصی در نیاز‌های کشور، عدم احتساب نرخ تنزیل اسناد خزانه درهزینه‌های مالیاتی اشاره کرد.

حمیدیان بیان کرد: جابه جایی پرداخت‌ها به پیمانکاران و کاهش قدرت خرید اوراق تسویه خزانه از جمله دیگر مشکلاتی است که فعالین اقتصادی با امور مالیاتی داشته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار