رشت - ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از آماده سازی همه ظرفیت های اقامتی در استان برای اسکان گردشگران خبر داد.
کد خبر: ۶۳۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ 19 July 2015
حمیدرضا آذرپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هوای تابستانی گیلان به شادی جشن فطر بهاری شده و بنا به گزارش های واصله با توجه به استقبال گسترده مسافران همه مکان های اقامتی از ظرفیت اشغال مناسبی برخوردار شده اند. 

وی اظهار کرد: هتل ها ،مهمانسراها، مجتمع ها ، خانه مسافرها ،کلاسهای مدارس ،خوابگاه های دانشجویی، ،کمپینگ ها و همچنین در صورت لزوم تدابیری برای اسکان مسافران در مساجد نیز پیش بینی شده است.

وی با اشاره به پیش بینی استقبال کم نظیر گردشگران در تعطیلات عید فطر بیان کرد: تمامی اعضای ستاد تسهیلات سفر از جمله فرمانداران شهرستان ها به منظور رفاه حال مسافران وضعیت آماده باش را در شهرستان اعلام کردند تا مسافران ، سفر بدون دغدغه ای را در این ایام تجربه کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان افزود : از عصر چهارشنبه هفته گدشته، خیل عظیمی از مسافران وارد استان شدند و روز پنجشنبه اوج ورود مسافران به استان اعلام شده است. 

آذرپور خاطرنشان کرد: به منظور ارائه خدمات مطلوبتر به مسافران، بازرسان نظارتی معاونت گردشگری در این ایام به صورت مستمر ازنحوه ارائه خدمات کیفی و کمی تاسیسات اقامتی و پذیرایی سطح استان بازدید می کنند.

وی تصریح کرد: در همه فصول نظارت بر اماکن اقامتی و پذیرایی استان توسط کاشناسان این اداره کل انجام می شود که با فرا رسیدن اوج سفر در تابستان، نظارت و بارسی تشدید شده و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

وی افزود: برگزاری جشنواره های بومی و محلی ، برپایی 300 غرفه صنایع دستی ، نظارت بر اماکن اقامتی و پذیرایی و همچنین تامین امنیت مسافران از جمله مهمترین اقدامات این اداره کل با همکاری دستگاه های ذی ربط برای پذیرایی مطلوب از گردشگران است. 

وی توزیع اقلام فرهنگی در مبادی ورودی استان را از دیگر فعالیت های استقبال از مسافران خواند و گفت: بصورت مستمر و متمرکز خدمات واحدهای اقامتی ، پذیرایی، مجتمع های گردشگری و نیز دفاتر خدمات مسافرتی از نظر کمی و کیفی رصد می شود. 

آذرپور با بیان اینکه باجه های اطلاع رسانی گردشگر در مبادی ورودی استان فعال است، از گردشگران خواست تا با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و نیز موارد ایمنی، سفری خوش و دلپذیر را برای خود رقم زنند. 

وی هلال احمر، اورژانس ، تعزیرات، نیروی انتظامی، حمل و نقل و پایانه ها ، پلیس راه و ... را از مهمترین دستگاه های اجرایی استان در بحث همکاری و تعامل در میزبانی از گردشگران ذکر کرد. 

گیلان بدلیل دارا بودن بیش از دو هزار محوطه و ابنیه تاریخی شناسایی شده ، جاذبه های طبیعی شامل کوه ، دریا و جنگل هر ساله شاهد افزایش ورود مسافر به استان است. 

در فصل بهار امسال، 11 میلیون و 223 هزار و 139 گردشگر در گیلان اقامت گزیدند. 

75 هتل، 21 هتل آپارتمان، 67 مجتمع گردشگری، 45 مهمانپذیر، 802 مسافرکاشانه، 192 واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و 52 دفتر خدمات مسافرتی در استان گیلان فعالیت دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار