وزیر نیرو به بیان روایتی از مجاهدت و ایثار فعالان صنعت برق کشور برای بازگرداندن یک نیروگاه به داخل شبکه در مدت ۹ روز به جای یک ماه خبر داد.
کد خبر: ۶۳۵۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ 27 July 2018

رضا اردکانیان در آیین افتتاحیه پست 400.63 کیلوولت شهید سامعی یزد اظهار داشت: ما به دلیل رشد و توسعه صنعت در کشور و سایر نیازمندی‌های ضروری، هر سال درصد قابل ملاحظه‌ای رشد مصرف داریم که البته بخشی از آن ناشی از کم دقتی ما در شیوه مصرف است.

وی با تاکید بر اینکه این مشکل هم با همکاری موثر مصرف کنندگان به ویژه در بخش خانگی و صنعتی انجام می‌شود گفت: امسال با چند هزار مگاوات کاهش تولید مصرف به دلیل خشکسالی مواجه بودیم.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه این موضوع سبب خروج نیروگاه‌های برق آبی بود که آخرین آن مربوط به نیروگاه نکا بود تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش همکاران ما، واحدی که از مدار خارج شده بود و در شرایط عادی یک ماه وارد کردن آن به شبکه طول می‌کشید را در مدت 9 روز به شبکه باز گردانند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام به وسیله روش‌های غیرمتعارف در دنیا انجام شد گفت: متخصصان ما با پوشیدن لباس‌های آتشنشانی و حجم زیادی از قطعات یخ در لباسشان وارد کوره‌ها شدند تا برای ساعتی زودتر نیروگاه را وارد مدار کنند تا مردم کمتر با خاموشی روبرو شوند.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه این اقدام شایسته تقدیر است خاطرنشان کرد: واقعیت این است که صنعت برق صنعت ارزنده و یکی از زیربناهای ما برای توسعه کشور است و این پست هم یکی از نمونه‌های این زیرساخت‌ها است.

اردکانیان خاطرنشان کرد: همه اینها موید ظرفیت بسیار بالای کشور برای رشد و توسعه، ترسیم آینده‌ای روشن و پرامید برای فرزندان این آب و خاک است و آنچه که می‌ماند دو مطلب است یکی اینکه ما این پایداری را با شیوه‌های صحیح مصرف تضمین کنیم.

وی تصریح کرد: واقعا پسندیده جامعه ما نیست که ما قادر نباشیم در حالی که توان تولیدمان حدود 53 هزار مگاوات است و با مصرف 58 هزار مگاواتی مواجه می‌شویم قادر به مدیریت 10 درصدی مصرف نباشیم و این مدت را بدون خاموشی سپری کنیم.

وزیر نیرو از آغاز برنامه‌ریزی برای پیک سال 98 در کشور خبر داد گفت: ما با فرض اینکه بارش‌ها در همین حد باشد چیزی حدود 8 تا 10 هزار مگاوات را باید پر کنیم که بخشی از آن با سرعت دادن به واحدهای جدید است و این ظرفیت هم به خوبی در کشور و وزارت نیرو وجود دارد.

اردکانیان بیان کرد: تردیدی در این موضوع نیست که ما در خیلی از بخش‌ها با کمال تاسف جامعه بد مصرفی هستیم و این یک ضرورت و نیاز است که ما باید با توانی که داریم، در اتخاذ روش‌های صحیح‌تر مصرف بتوانیم بر کارنامه موفقیت‌های خودمان برگه روشن‌تری را اضافه کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز ما برای یک متر مکعب آب دو میلیون تومان می‌پردازیم بیان کرد: رقمی که امروز حتی بخش پر مصرف ما برای آب می‌پردازند یک چهار هزارم این مبلغ است.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه مشکل ما مشکل فرهنگی هم هست بیان کرد: وقتی که ما آب را چهار هزار برابر ارزانتر خریداری می‌کنیم مطمئنا خیلی برایمان سخت است که آن را برای شست و شوی ماشین و همچنین به جای جارو استفاده نکنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار