مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از شرکت ۳ هزار و ۷۷۰ دانش‌آموز استان در آزمون مدارس استعداد‌های درخشان ورودی پایه هفتم خبر داد.
کد خبر: ۶۳۶۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ 29 July 2018
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از شرکت ۳ هزار و ۷۷۰ دانش‌آموز استان در آزمون مدارس استعداد‌های درخشان ورودی پایه هفتم خبر داد.

به گزارش فارس، محمد پورداود با بیان اینکه ۳ هزار و ۷۷۰ دانش‌آموز استان در آزمون ورودی مدارس استعداد‌های درخشان پایه هفتم شرکت کردند، اظهار کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۴۹ نفر پسر و یک‌هزار و ۷۲۱ نفر دختر بودند.

وی با اشاره به اینکه این آزمون در ۲۱ حوزه امتحانی در ۱۲ شهرستان و منطقه برگزار شد، افزود: هدف از برگزاری این آزمون شناسایی و پذیرش دانش‌آموزان دارای استعداد‌های برتر برای ادامه تحصیل در پایه‌های هفتم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه بخش عظیمی از استعداد‌های عمومی قبل از ورود به مدرسه ظهور و بروز پیدا می‌کند، عنوان کرد: بخش دیگر آن در مدرسه و از طریق آموزش‌های همگانی و کسب تجربه مستقیم و بهره وری از موقعیت‌ها و فرصت‌های مناسب حاصل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دو عامل خانواده و مدرسه مهمترین عواملی هستنند که می‌توانند تحقق استعداد‌های عمومی کودکان و نوجوانان را ممکن سازند، گفت: فعلیت یافتن استعداد‌های عمومی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی ضروری است.

پورداوود با بیان اینکه از دیگر افرادی که قادرند استعداد‌های دانش‌آموزان را کشف کنند و پرورش دهند مدیران، معاونان، مربیان، معلمان و مشاوران مدارس هستند، ادامه داد: همکاران فرآیند تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان زمینه را برای بروز استعداد‌های عمومی و اختصاصی آنان فراهم می‌سازند.

وی با بیان اینکه دبیران به دلیل ارتباط مداوم با دانش‌آموزان در مدرسه و مشاهده گفتار، رفتار و فعالیت‌های دانش‌آموزان قادرند که به اظهار نظر در مورد استعداد‌های شاگردان خود بپردازند، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که والدین به منظور آگاهی از استعداد‌های فرزندان خود و نحوه همکاری با مدیران مدارس ارتباط بیشتری برقرار کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار