معاونت فنی المپیاد ورزشی دانشجویان در شیراز گفت: مقام دوم شطرنج فردی نابینا و روشندل بود و دانشگاه‌هایی رتبه آوردند که بعضا جزو مناطق محروم علمی دانشگاهی محسوب می‌شوند که این امر به خودی خود یک دستاورد بزرگ برای ما محسوب می‌شود.
کد خبر: ۶۳۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ 29 July 2018

تابناک فارس به نقل از دانشجو:دکتر امینی، معاون فنی المپیاد ورزشی دانشجویان در شیراز  پیرامون المپیاد فرهنگی ورزشی دانشگاهی دختران در دانشگاه شیراز گفت: حدود ۹۸ دانشگاه برای شرکت در این المپیاد اعلام آمادگی کردند و از این تعداد ۹۶ دانشگاه با ۱۹۸۰ دانشجو شرکت کردند. این دانشجویان در ۱۱ رشته ورزشی من جمله والیبال، بسکتبال، هندبال، تیراندازی، شطرنج، دومیدانی، کاراته، بدمینتون، تنیس روی میز و شنا به رقابت با یکدیگر پرداختند و در مجموع از بین تمام دانشگاه‌ها دانشگاه تهران مقام اول، دانشگاه پزشکی مشهد مقام دوم و دانشگاه شهیدبهشتی مقام سوم را کسب کرده است.
دوم شدن یک روشندل در مسابقات شطرنج دستاورد المپیاد فرهنگی ورزشی شیراز بود/ دانشگاه‌های مناطق محروم اینبار مدال آوردند

وی افزود: دانشگاه شیراز به عنوان میزبان با توجه به مسائل اقتصادی که امروز با آن درگیر هستیم بسیار خوب پذیرای دانشجویان بود و تمام ارگان‌ها کمک کردند تا این مراسم به خوبی برگزار شود. ۳۰۰ نفر نیروی داوطلب در اختیار دانشگاه شیراز قرار داشت از دانشجویان که بسیار برخورد مناسبی با دانشجویان شرکت کننده در این مسابقات داشتند. همچنین اگر در جایی تقاضای اصلاح امور را داشتیم بلافاصله آن را اصلاح می‌کردند.

امینی گفت: انگیزه دانشجویان در این مسابقات بسیار بالا بود از آنجایی که ما در اکثر رشته‌ها ملی پوش داشتیم و همه دانشجویان با اطلاع از این موضوع در مسابقات شرکت کرده بودند تمرین‌های زیادی را قبل از مسابقه انجام داده بودند به همین دلیل سطح کیفی بازی‌ها بسیار متفاوت از قبل بود چرا که قبلا دو سه هفته قبل از مسابقات تازه شروع به تمرین می‌کردند و با آمادگی کمتری به مسابقات راه پیدا می‌کردند، اما این بار با آمادگی زیاد وارد بازی‌ها شده و رقابت‌های خوبی را به عرصه ظهور گذاشتند.

وی افزود: این مسابقات یک سال در میان برگزار می‌شود و مسابقات منطقه‌ای هر سال در میان ۱۰ منطقه دانشگاهی که تقسیم شده اند من جمله پیام نور، دانشگاه‌های وزارت علوم، وزارت بهداشت و ... انجام می‌شود.

امینی با اشاره به اینکه امسال امکانات جدیدی را در مسابقات داشتیم، گفت: برای مثال امسال در شطرنج برای اولین بار مسابقات شطرنج دانشجویان ما از سایت جهانی شطرنج به صورت آنلاین پخش شد و مقام دوم شطرنج ما فردی نابینا و روشندل بود.دانشگاه‌هایی رتبه آوردند که بعضا جزو مناطق محروم علمی دانشگاهی محسوب می‌شوند و این امر به خودی خود یک دستاورد بزرگ برای ما محسوب می‌شود.

وی افزود: در کل آنچه اتفاق افتاده است نشان دهنده اهمیت مدیران و مسئولان دانشگاهی به موضوع ورزش در دانشگاه‌ها و جدی گرفتن آن می‌باشد همچنین به تبع انگیزه دانشجویان برای مسابقات بسیار بالا رفته و بهتر از قبل در این مسابقات حاضر شدند، البته آرامش این دوره مسابقات زیاد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار