رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر قم مطرح کرد
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم گفت: تنها راه فرار از مشکلات ترافیکی توسعه و ارتقای کیفیت حمل و نقل عمومی است تا مردم با استقبال، از خودروی شخصی برای تردد خودداری کنند.
کد خبر: ۶۳۶۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ 30 July 2018

به گزارش تابناک قم،روح الله امراللهی با بیان اینکه کار خاصی در زمینه خودروهای تک سرنشین در سطح کشور انجام نشده است اظهار کرد: قانون خاصی نیز در واقع وجود ندارد تا بر اساس آن به اقدام نیاز باشد.

وی خاطرنشان کرد: قم به طور عمده شهری حلقوی است که شامل بافت مرکزی اطراف حرم حضرت معصومه(س)، بافت میانی و بخش سوم بافت پیرامونی است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه می‌توان اقداماتی انجام داد تا تمرکز آلودگی در هسته مرکزی شهر افزایش پیدا نکند گفت: در نظر داریم اطراف حرم حضرت معصومه(س) به سمت پیاده راه کردن هدایت شود البته این اقدام چند منظوره است.

وی ادامه داد: این امر تمرکز ترافیک را در هسته مرکزی دور کرده و در نهایت آلودگی ناشی از آن نیز کاهش پیدا می‌کند.

امراللهی با اشاره به حوزه‌های توسعه فضای سبز گفت: در این بخش بحث کمربند سبز و میزان فضای سبز در سطح شهر در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه مسیرهای دوچرخه اقداماتی انجام شده ولی متأسفانه اقبال عمومی را به همراه نداشته و موفق نبوده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه به جز خودروهای حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و تاکسی در هسته مرکزی شهر وسیله حمل و نقل دیگر وجود ندارد گفت: حمل و نقل تاکسی در کشورهای دیگر به عنوان حمل و نقل انبوه نیست بلکه حمل و نقل شخصی ارتقا پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در مطالعات تراموا اقدام جدی از سوی شهرداری انجام نشده است یادآور شد: باید در نظر داشت تنها راه فرار از مشکلات ترافیکی، توسعه و ارتقای کیفیت حمل و نقل عمومی است تا مردم از استفاده خودروی شخصی برای تردد خودداری کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار