رشت - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از اقامت یک میلیون و 616 هزار و 740 نفر شب اقامت در تعطیلات عید فطر در استان خبر داد.
کد خبر: ۶۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱ 20 July 2015
رضا علیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد گردشگر طی پنج روز در استان اقامت گزیدند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، هشت و نیم درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: هوای تابستانی گیلان به شادی جشن فطر، بهاری شد و بنا به گزارش های واصله با توجه به استقبال گسترده مسافران، همه مکان های اقامتی از ظرفیت اشغال مناسبی برخوردار شده بود. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به پیش بینی استقبال کم نظیر گردشگران در تعطیلات عید فطر اظهار کرد: تمامی اعضای ستاد تسهیلات سفر از جمله فرمانداران شهرستان ها به منظور رفاه حال مسافران وضعیت آماده باش اعلام کردند تا مسافران ، سفر بدون دغدغه ای را در این ایام تجربه کنند. 

علیزاده تصریح کرد: به منظور ارائه خدمات مطلوب تر به مسافران، بازرسان نظارتی در این ایام به صورت مستمر از نحوه ارائه خدمات کیفی و کمی تاسیسات اقامتی و پذیرایی سطح استان بازدید داشتند. 

وی عنوان کرد: در همه فصول نظارت بر اماکن اقامتی و پذیرایی استان توسط کاشناسان این اداره کل انجام می شود که با فرا رسیدن اوج سفر در تابستان، نظارت و بارسی تشدید شده و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد. 

وی افزود: برگزاری جشنواره های بومی و محلی ، برپایی 300 غرفه صنایع دستی ، نظارت بر اماکن اقامتی و پذیرایی و همچنین تامین امنیت مسافران از جمله مهمترین اقدامات این اداره کل با همکاری دستگاه های ذیربط برای پذیرایی مطلوب از گردشگران بوده است. 

وی هلال احمر، اورژانس ، تعزیرات، نیروی انتظامی، حمل و نقل و پایانه ها ، پلیس راه و ... را از مهمترین دستگاه های اجرایی استان در بحث همکاری و تعامل در میزبانی از گردشگران ذکر کرد. 

وی خاطرنشان ساخت: همچنین بر اساس برآورد آماری، 13 میلیون و 478 هزار و 141 نفر از ابتدای امسال تا بیست و هشتم تیرماه جاری در استان اقامت داشتند و از جاذبه های گردشگری آن بهره مند شدند. 

75 هتل، 21 هتل آپارتمان، 67 مجتمع گردشگری، 45 مهمانپذیر، 802 مسافرکاشانه، 192 واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و 52 دفتر خدمات مسافرتی در استان گیلان فعالیت دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار