نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و غذاهای محلی تویسرکان در محل موزه تاریخ و فرهنگ این شهرستان واقع در خانه تاریخی مسعودی برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ 20 July 2015
نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و غذاهای محلی تویسرکان در محل موزه تاریخ و فرهنگ این شهرستان واقع در خانه تاریخی مسعودی برگزار شد.

 به گزارش ایرنا؛مدیر اداره میراث فرهنگی تویسرکان افزود: این نمایشگاه با هدف گسترش فرهنگ و آداب و رسوم بومی تویسرکان، معرفی توانمندیها این شهرستان در حوزه صنایع دستی و در راستای اشتغالزایی و بهبود فضای اقتصادی و معرفی رشته های فعال در خانه صنایع دستی بر پا شده است.

میثم الوندی اضافه کرد: این نمایشگاه شامل غرفه های متنوع در بخشهای سوغات و غذاهای محلی تویسرکان، معرق کاری، معرق- منبت، مبل و منبت کاری، قلم زنی روی فلز، حکاکی روی سنگ، چرم دوزی، قلاب بافی، کتیبه کاری، سفال و تکه دوزی است.

الوندی برگزاری این گونه نمایشگاهها را گامی موثر در معرفی ظرفیتهای فرهنگی، صنایع دستی و قابلیت های تویسرکان بویژه برای مسافران و گردشگران تابستانی دانست و تاکید کرد: این نوع فعالیتها می توانند از اثر گذاری قابل توجهی در بخشهای فرهنگی، اقتصادی و معیشتی برخوردار باشند.

وی گفت: مجموعه اداره میراث فرهنگی و دیگر دستگاههای اجرایی مرتبط از برگزاری بیش از پیش این گونه نمایشگاهها در تویسرکان استقبال می کنند.

الوندی افزود: این نمایشگاه از 27 تیرماه تا اول مردادماه سال جاری آماده استقبال از عموم علاقمندان است.

موزه تاریخ و فرهنگ تویسرکان(خانه مسعودی) یکی از خانه های تاریخی به جا مانده از دوران قاجاریه است که در محله شاهزادگان شهر تویسرکان قرار گرفته و تاریخ ساخت آن با برخورداری از یک هزار و 332 متر مربع زیر بنا و دو طبقه مستقل ساختمانی به سال 1290 هجری قمری برمی گردد.

تویسرکان یکی از شهرستانهای استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است که از 221 اثر تاریخی، فرهنگی و جاذبه گردشگری برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار