رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌آرایشی یزد:
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌آرایشی و بهداشتی یزد با اشاره به رتبه سوم یزدی‌ها در مصرف لوازم آرایشی در کشور، گفت: متأسفانه افزایش قیمت‌ها، مردم را به سمت مصرف لوازم آرایشی بی‌کیفیت سوق داده است.
کد خبر: ۶۳۸۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 04 August 2018

سید محمدعلی عبقری با اشاره به نوسانات قیمت لوازم آرایشی در بازار، گفت: قیمت این لوازم‌ در یزد از بین ۲۰ تا ۱۱۰ درصد افزایش قیمت داشته که با توجه به این افزایش قیمت، قدرت خرید مردم کاهش یافته است. یزدی‌ها درزمینه مصرف لوازم آرایشی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: به‌واسطه کمبود لوازم‌آرایشی و بهداشتی و کاهش تولید آن، میزان دسترسی مردم به این لوازم سخت‌تر شده است؛ همچنین خوشبختانه طی یک سال و نیم گذشته با فعالیت‌های معاونت غذا و دارو در راستای سلامت انسان‌ها نتیجه‌های خوبی حاصل شد و لوازم بی‌کیفیت از میدان خارج شدند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌آرایشی و بهداشتی یزد با تأکید بر اینکه متأسفانه به دلیل کاهش قدرت خرید، همواره رغبت مردم به خرید لوازم‌آرایشی بی‌کیفیت ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان لوازم‌آرایشی قاچاق بسیار کاهش یافته است و در حد سه تا چهار درصد لوازم‌آرایشی موجود در بازار یزد قاچاق است؛ اما اگر قیمت لوازم‌آرایشی و بهداشتی روند نزولی داشته باشد، مطمئناً میزان لوازم‌آرایشی و بهداشتی قاچاق افزایش می‌یابد.

عبقری بابیان اینکه همیشه سعی کرده‌ایم از ورود کالای قاچاق به استان جلوگیری کنیم، اظهار داشت: چیزی حدود ۲۰۰ فروشگاه لوازم‌آرایشی دارای مجوز در یزد و همچنین ۴۰ فروشگاه بدون مجوز در این اتحادیه مشغول فعالیت هستند و همچنین بیش از ۱۰۰ واحد تداخل صنفی در این اتحادیه وجود دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سیر نزولی قیمت لوازم‌آرایشی و بهداشتی به حدی است که کنترل بازار از دسترس خارج است، تصریح کرد: هیچ حمایت اقتصادی از سوی دولت در راستای حمایت از این اتحادیه وجود ندارد؛ لذا کنترل این بازار از دسترس خارج است و هر تولید و پخشی برای خود دارای نرخ خاص است.

وی، تداخل صنفی، افزایش قیمت اجناس و کاهش قدرت خرید مردم را از مشکلات عمده این اتحادیه عنوان کرد و بیان داشت: مشکل‌ترین عارضه‌ای که به بدنه این اتحادیه ضربه واردشده، تداخل صنفی داروخانه‌هاست که متأسفانه در این صنف در حدی زیادی است؛ چنانچه ۸۰ درصد جنس موجود در داروخانه‌ها لوازم‌آرایشی و بهداشتی هستند و با توجه به اینکه هیچ‌گونه نظارتی از سوی بهداشت و واحدهای مربوطه در این مراکز وجود ندارد، ما را دچار مشکل کرده‌اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌آرایشی و بهداشتی یزد بابیان اینکه مردم به‌راحتی به داروخانه‌ها برای خرید لوازم‌آرایشی و بهداشتی اکتفا می‌کنند، تأکید کرد: در حال حاضر تداخل صنفی داروخانه‌ها موضوعی آزاردهنده برای این اتحادیه است که بایستی در این راستا اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

عبقری در پایان اضافه کرد: امید است که جو اقتصادی و آشفتگی در بازار آرام شود تا دست واسطه‌ها و سود جویان در این راستا کاهش یابد و حداقل مردم از این سردرگمی اقتصادی رهایی یافته و مانند سابق آرامش و ثبات در بازار حکم‌فرما شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار