تابناک تهران - حوالي ساعت 19 روز يكشنبه( 28 تيرماه ) در حالي كه شهروندان تهراني در تعطيلات به سر مي‌بردند، با ورود طوفاني نظير آنچه سال گذشته خسارات زيادي به همراه داشت رو به رو شدند.اين دومين تجربه وقوع طوفان در تهران طي چند سال اخير است كه خساراتي با خود به همراه داشت.
کد خبر: ۶۳۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰ 20 July 2015
پس از طوفان و بارش شديد باران ، اهالي منطقه كن،سولقان و سنگان در منطقه شمال غرب تهران با سيلابي روبه رو شدند كه به گفته قديمي هاي منطقه پس از 70 سال از آخرين سيلاب منطقه، رخ داده است.

وقوع  سيلاب و ريزش كوه هاي منطقه امامزاده داوود تا محل استقرار تعداد زيادي از شهروندان در مسير رودخانه، موجب شد تلفات جاني در پي اين بحران طبيعي رخ دهد.اين در حالي است كه هواشناسي صبح روز يكشنبه وقوع بارش شديد و احتمال طغيان رودخانه را اعلام كرده و از شهروندان خواسته بود تا از چادر زدن در كنار رودخانه ها خودداري كنند.

قطع برق و خطوط مخابرات از همان لحظات ابتدايي وقوع طوفان موجب شد تا عمليات اطلاع رساني به گروه هاي امدادي با تاخير همراه شود.

گزارش هاي ميداني خبرنگار ما نشان مي دهد كار پاكسازي و استقرار تيم هاي امداد و نجات هلال احمر و آتش نشاني همچنان ادامه دارد. 

عيسي فرهادي،فرماندار تهران كه از لحظات ابتدايي وقوع سيلاب در منطقه حضور داشت امروز نيز با حضور در منطقه سولقان از بخش هاي مختلف آن و نحوه پاكسازي  و استقرار نيروهاي امدادي بازديد كرد.

طغيان 8 متري رودخانه

وي در گفت و گو با تابناک تهران گفت:‌ طغیان رودخانه و جاری شدن سیل در این منطقه موجب کشته شدن یک تبعه کشور چین و هفت شهروند ایرانی تاكنون شده است.

وي افزود:‌اين براي نخستين بار است كه آب رودخانه تا ارتفاع 8 متري هم رسيده است و سيلي بي سابقه به راه انداخته.

فرهادي با اشاره به اينكه سيلاب روز گذشته هم از نظر ميزان طغيان رودخانه و هم مدت زمان وقوع بي سابقه است گفت:‌ در حال حاضر تيم ويژه اي متشكل از آبفا،اداره برق، را ه وشهرسازي و ساير دستگاه ها از سوي فرمانداري مسئول برآورد و رسيدگي به خسارت هاي رخ داده است. 

فرصت 72 ساعته به دستگاه ها در برآورد خسارت ها

فرماندار تهران گفت:‌ به دستگاه هاي اجرايي منطقه 72 ساعت فرصت داده شده تا  خسارت اوليه را برآورد كرده و به فرمانداري اعلام كنند.

فرهادي در مورد تعداد تلفات جاني و نحوه اطلاع رساني خانواده قربانيان حادثه سيلاب گفت:‌ شهروندان در صورت مفقود شدن اعضاي خانواده و دوستان خود در منطقه به بخشداري كن و سولقان اطلاع داده تا از سوي كلانتري و هلال احمر پيگيري شود.

به گفته فرماندار تهران،راه و شهرسازي در حال پاكسازي 13 روستاي منطقه كن و سولقان است و ساير دستگاه ها همچون جهادكشاورزي و اداره آب و برق منطقه نيز در حال انجام ماموريت هاي محوله هستند.

نابودي بخش وسيعي از باغات و تلف شدن دام هاي منطقه

حسين خان بابايي،رييس شوراي بخش سولقان نيز در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اينكه از همان دقايق نخست وقوع سيلاب ريزش كوه جاده سولقان را مسدود كرد گفت:‌ سيلاب علاوه بر خسارت هاي جاني بخش زيادي از باغات منطقه را از بين برده و از نابودي دام هاي مردم نيز گزارش هايي رسيده است.

وي گفت:‌مسئولان از جمله فرماندار تهران،اكيپ هاي هلال احمر و آتش نشاني از دقايق اوليه بازگشايي مسير در منطقه حضور داشتند و كار بسيج نيروها و پاكسازي مسير به سرعت انجام شد.

گفتني است،در حال حاضر مسير جاده كن و سولقان به دليل ادامه روند امداد و جست و جو تا امامزاده داوود بسته است.

گزارش از مرضیه محمدی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار